Merhabalar, öncelik olarak anksiyete/panik atak gibi daha önce ruhsal sorunum olduğunu söylemek istiyorum, bu nefes darlığı olsun covid-19 olsun deprem olsun aşılar olsun psikolojimi bozmuştu. 16 yaşımda sigara içerken iş çıkışı kalbime bir ağrı girdi. Bu ağrı yayılmadı sadece göğsümde kaldı, o sırada aileme kalbim ağrıyor ölecek miyim diye sorular soruyorum bir yandan hastaneye gidelim diye beni dürtüyorlar, bende hastane işlerini hiç sevmem korkarım. İşten çıktıktan sonra servise bindim ve bir anda hissizleşme girdi aniden uzanırken sıçradım serviste bir kargaşa oldu annem ne olduğunu anlamadı bir dakika sonra elimde poşet midem bulanıyor ve servisin kapısı açık nefes almaya çalışıyorum atletle duruyorum. Üç gün kadar sürdü bu ağrı, dördüncü gün kafamı sola ve aşağıya hareket ettiğimde ağrı şiddetlendi bu aslında apaçık bir kas ağrısıydı ama ben ilk gün kas gevşetici bile içtim bir etki etmedi belki de çok düşündüm yoğunlaştım ve bir günde geçebilecek ağrıyı üç güne uzattım. Buraya kadar her şey tamam, uykudan kalp sıkışmasıyla uyandım daha sonra yedinci güne geldiğimde kalbim boğazımda atıyordu sanki, tekleme gibi ama değil gibi de bir çarpıntı oluyordu çok kısa sürüyor bir saniye içinde yedi sekiz atım seri seri oluyor çok hızlı, sanki biri eliyle kalbimi tutuyor aşağı yukarı sallıyor gibi. Çarpıntı çeşitlerini bilmediğim için adını söyleyemiyorum, evet sonunda doktora gittik ama kardiyoloji doktoru değildi. EKG, Akciğer grafisi ve kan tahlilleri. Hiçbir şeyin yok dediler, al bu EKG çıktısını duvarına as ve ilerde çocuklarına bir zamanlar kalbim böyle güzeldi diye söyle dedi. Rahatladım ve aynı gün içinde halen daha o çarpıntıyı yaşıyordum, ağrı sızı giriyordu ara sıra. Yetmedi acile gittim tekrar EKG çekildi ve bir şey olmadığını söylediler. En son kardiyoloji doktoruna gittik, o sıra çok stres altındayım kötü bir şey çıkacağından çok eminim. EKO çekildi, EKG çekildi ve Akciğer grafisi çekildi, steteskop ile dinlendi. Doktor en başta ailede genç yaşta ölen var mı dedi ve yoktu, aile yapımda kalp krizinden ölen yok sadece babaannem geçirdi, amcam geçirdi onlarda yaşı gereği ve tansiyon nedeniyle ama ölmediler. Ve annemle dayımda ritim bozukluğu var, annemin guatr nedeniyle olduğunu söylüyor dayımın ise şeker hastalığından. Doktor anneme döndü bu çocuğun bir psikiyatriye görünmeye ihtiyacı var dedi. Evet gittim psikiyatriye selectra 50 mg yazdı yine bir işe yaramadı o kısa süreli saniyelik çarpıntı olunca takmıyordum ama yaşamaya devam ediyordum. Aradan 2 yıl geçti, şuan yaşım 18 halen daha bugün de dahil o çarpıntıyı yaşıyorum. Holter taktırmayı düşünüyorum ama korkuyorum ve bir yandan düşününce de kas ağrısı olan bir ağrıyı kalbe bağladın ve bu belirtileri yaşadın kafana taka taka halen daha yaşıyorsun diyorum kendi kendime. Belki o ağrıyı kafama takmasaydım bunlar olmayacaktı. Yaşım gereği bir şey olacağını da pek düşünmüyorum ama hayattan zevk alamama noktasına kadar geldim artık eğlenemiyorum. Sizce bir kalp rahatsızlığım olabilir mi yoksa yoğun bir anksiyete altında mıyım? Teşekkürler.