Zeyver Arkadaşlar detaylı ultrason çok gerekli mi? Yaptırmasam ne zararı, yaptırırsam ne yararı olur? Evhamlı biriyim ufacık bir şeyde stres oluyorum o yüzden yaptırmayı düşünmedim ama doktorum da öneriyor 🥲🥲
basakc36 Zeyver Bence gerekli bebeğin her organına bakılıyor.Allah korusun herhangi bi sorunda anne karnında müdahale edilebiliyor tedaviyle. Ne gibi zararı olabilir ki normal aylık ultrason kontrollerinin 15 20 dk fazlası. Korkulacak bir şey yok ben cumartesi yaptıracağım
Sedef21 Zeyver benim doktorum bana yaptırtmamıştı ama gerekli görüyorsa doktorunuz yaptırın bence en azından aklınızda kalmaz
Mesen Zeyver bence yaptır ne kaybedersin ki teknoloji ilerledi Allah korusun bir sorun varsa en azından önlem alınır
2bebekannesi3542 Zeyver evet çok gerekli. Bebegin parmak uclarına kadar bakılan, damarlarının tek tek kontrol edildigi bir ultrasondan bahsediyoruz. Her ihtimalin önceden bilinmesi de sizi rahatlatmaz mı sizce?
Mzzz Sedef21 ilk defa detaylı istemeyen doktor duydum bence doktorunuzu değiştirin yada perinoloji falan mı her muayenede bütün organlarını ölçüyor mu acaba ondan mı istemedi
Zeyver 2bebekannesi3542 bazen olmayan şeyler varmış gibi söyleniyor bunj çoğu arkadaşım yaşadı beni de bu durum korkutuyor sonuçta benim psikolojim iyi olmazsa bebek de iyi olmaz.
Zeynep299 Zeyver tabiki gerekli hem Allah korusun bir sorun varsa bile doğduktan sonra bunun bilincinde olmak gerekiyor. Mesela bende bebeğin kalbinde işıltı çıktı doğduktan sonra kontrol için doktora götürmem lazım ki geçip geçmediğimi bilmem için
gknlpln Zeynep299 o kadar haklısınız ki. Çocukluk arkadaşımın doğuştan kalbi delikmiş. Bakılmamış hiç. tabi 25 sene öncesinden bahsediyorum. Bakılmadığı için tedavi olamadığından 20 yaşında sırt ağrısıyla gitti hastaneye kalbinde delik çıktı. 20 yaşında açık kalp ameliyati oldu. Göğsü boydan boya ameliyat izi. Zamanında gerekli kontrol yapılsaydı ne 20 yaşında okadar büyük bi ameliyata girerdi ne de göğsünde ameliyat izi olurdu.
myavocado Zeyver evhamla ne alakası var, çok çok önemli mutlaka yaptırın. Allah korusun inşallah yoktur ama bir sıkıntı varsa önlemi alınır
Aylaa123 Zeyver tabikide gerekli tıp gelişmiş imkanlar varken sıkıntı çıkarsa başta çözümü varken niye yaptırmıyosun damarından organlarına uzuvlarına organlarına a dan z ye bakılıyor
Anneadayiii Zeyver perinatolojide takipliyim ve her muayene detaylı ultrason ama benim doktorum da istedi farklı bir doktor görmüş olur ayrıca Allah korusun farklı bir durumda erken teşhisin önemi çok büyük. Benim bir kaybım var bu defa bende evhamlıyım fazlası ile ama sakin kalmaya çalışıyorum ☺️
Sedef21 Mzzz çocuğum doğdu 3 yaşında hiç bir sıkıntı yok doktorumdan çok memnundum ve yine hamile kalırsam ona gideceğim 55 kilo civarındaydım zayıf olduğum içim doktor ben çocuğun her şeyini buradan çok net görüyorum bir sıkıntı yok biz genelde bunu kilolu hastalara öneriyoruz çünkü bebeğin bazı organları net görülmüyor demişti be bir çok arkadaşım gitti dediği gibi net gördüklerini detaylıya sokmadı emin olup görmediklerini zaten detaylıya yönlendirdi
elif475475 Zeyver ben hiçbir testi yaptırmayıp direk detaylı yaptırdım. Çünkü a dan z ye herseyine bakılıyor. Doğumdan hemen sonra erken müdahale edilecek bir şey varsa önden bilmek kötü olamaz
Drfatma elif475475 ama detaylıda trizomiler için kesin bir şey söylenmesi zor ödem burun kısalığı vs varsa şüphelenilir ama olmayadabilir
elif475475 Drfatma olabilir ama görülen şeyler de çok fazla. Ayak parmağından kafasına kadar tek tek bakılıyor. Bence yapılması gereken bir şey detaylı. Ama tabi keşke kendi doktorlarımız yapsa farklı yerlere gitmek doktor aramak çok saçma geliyor ne yazık ki.
Zeynep299 Tubadefne2019 kalpte ultrasonda ışıklı bir alan görüldü kızımdada çıkmıştı çoğu zaman doğumdan sonra geçiyor geçmezse sorun
Drfatma elif475475 tabiki gerekli zaten ben ona bir şey demedim, ama trizomiler için yetersiz olabilir. Benim kendi doktorum yaptı ayrıntılı usgyi
Mzzz Sedef21 bende zayıfım bunun kilo ile ne alakası var değişik bir doktormus kumar oynamış resmen ayrıca detaylıda sadece organlarına bakmıyorlar kan akımına kadar bakıyorlar
elif475475 Drfatma ne güzel uzmanlık alanı demekki bizimki parinatolojiye yolluyor. 2li üçlü taramada trizomi çıksa da aldırmayacak insan sayısı çok o yüzden ben açıkçası detaylıyı daha çok önemsediğimi söyledim.