yavrucakannesi 🤦 zannediyorum amniyosentez ile karıştırıyorsunuz. İkili tarama testinde karından ultrason ile bebeğin ende kalınlığı ve burun kemiği ölçülür, sonra anneden bir tüp kan alınır koldan yani nirmal her ay rutin kontrollerimizde verdiğimiz şekilde. Ne anne ne bebek için hiçbir riski yok ikili tarama testinin. Amniyosentez için evet karından sıvı alınıyor, başta enfeksiyon riski olmak üzere nelli riskleri barındırıyor, zaten hiç bir gebeye 12. haftada hoppala amniyosentez yapılmaz. Tarama testlerinde risk görülürse önce fetal DNA ya yönlendirilir onda risk çıkarsa veya maddi olarak pahalı olduğundan onu yaptırmak istemezse amniyosentez gündeme gelir.