kızlar merhaba. yaklaşık 3-4 aydır tansiyon problemim vardı. evlilik sonrası aldığım kiloların etkisinden olduğunu düşünüyordum. çocuk düşünmeden önce kontrol altına almak istedim. kardiyoloji vs gittim ama maalesef devlette randevu bulmak zor olduğundan özelde de 15-20 binler istediklerinden nefrolojiye bir türlü gidip böbrekleri kontrol ettiremedim. Ailemde herkeste var yani genetikte. En son aile hekimine gittim gebelik düşündüğümü söyledim gebelerin kullandığı tansiyon ilacından yazdı sabah akşam ikişer tane günde dört tane olarak kullanmaya başladım. tansiyonuma baya bi iyi geldi. bu ay gebe olduğumu öğrendim. bugün ilk kontrolüme gittim. doktor odaya girdiğim gibi çok riskli gebelik olduğunu hamileliğin sonlarına doğru muhakkak gebelik zehirlenmesi yaşayacağımı, tansiyon kaynaklı hastanede bile yatacağımı söyledi. Alfamed son tercihimiz sen zaten kullanıyorsun gebelikte tansiyon daha da yükseldiğinde elimde yapabilecek bir şey kalmıyor falan dedi. Yani kilom var ama mesela boyum da var asla obez ya da aşırı kilolu değilim. Hem de genetikte. Hiç mi tansiyon hastası olup hamile kalan yok anlamadım. Moralmen çöktüm.