Tugce0610 Bizim de bugün 20 gün oldu tuvalet eğitimi maceramız 😃 benim kızım 2 yaşındayken başlamıştim erken pes ettim kaçırıyordu sürekli ben de hazır değildim bağladım ,neyse 2 buçuk yaşında havalar ısınmışken başlayayım dedim. İlk zamanlar anlattım kendimle tuvalete götürdüm.Geldiginde haber versin diye aa çişim geldi tuvalete gitmem lazım vs.gibi cümleler kurdum.5 tane bezimiz kaldı bunlar bittikten sonra artık tuvalete gitmemiz lazım diye anlattım.Birkaç gün ona ne yapacağını anlattıktan sonra çıkardım bezi ,çekmecesini de boşalttım bak bezimiz bitti artık tuvalete gitmemiz lazım dedim geceyi gündüzü aynı anda kestim. İlk gün ful kaçırdı, ikinci gün yine oyuna dalıp kaçırdı sonraki günler söyledi arada kaçamaklar oldu tabi ki ama zamanla oturdu.hiç yapamicaz diye çok korkuyordum ilk deneyimden sonra ama çok şükür öğrendi. Kakasını da bir hafta kadar korkuyordu ama sonra yapmaya başladı. Sifona filan kendi basınca çok mutlu oluyor.Siz de pes etmeyin zamanla öğrenecektir. çocuklar da haklı aslında altı bezliyken, birden farklı bir şekilde yapmaya başladı alışma süreci olacaktır tâbi ki. tuvalet eğitimnde travma olayı çok fazla oluyor ilerde sıkıntı çekmemesi için kaçırdığında çok tepki vermemeye çalışın ama çok yumuşak da olmayın net cümlelerle ne yapacağını anlatın çocuklar çok akıllı hemen kapıyorlar. Bu arada ilk denememde lazımlığa yaptırmaya çalışmıştım bu defa aparat alıp direkt klozette denedik ilk zamanlar o da korkar oldu ama aştı sonradan . Bir de çizelge çok işime yaradı hangi aralıklarla yaptığını anlamak ve çocuğa hatırlatmak için onu da öneririm 👍🏻