Mervesevim12 3,5 yaşında bir kızım var bir yıldır kreşe gidiyor. Ağustosta kardeşi doğacak . Kızım kreşte sürekli hastalanıyor sizce bu sene göndermesem evde yardımcı bir ablayla kalsak nasıl olur? İdare edebilir miyiz?
Kelebegimmm Mervesevim12 krese gitmeyib hastalanmasa okul zamani hastalanir zatrn.bir sure sonra alisiyorlar artik.ama kucuk brbek olacagi icin riskli tabiiki.dogumdan kisa bir sure oncede alsaniz olur sanki.ama benim oglum krese gitmeyib evde kaldigi zamanlarda bile mecburen parka falan goturuyorduk ordan bile geciyordu hastalik.
Alyadefne Mervesevim12 bence çok iyi yaparsın. Benim kızım 4 yaşında gitti anaokulu na sürekli bir kulak iltihabu ama sürekli herkes alma alışsın bağışıklık vs dedi 2. Dönem mecbur aldım çünkü kulağına tüp takmak zorunda kalacaktık neredeyse o derece ilerledi çok şükür iyileşti ama sürekli 1 dönemi hasta geçirdi. Bu senede gönderdim anaokulu na yine aynısı oldu 2.dönem yine almak zorunda kaldım yine sürekli hasta ve kulak iltihabı oldu ve okuldan alınca maşallah çok şükür diyeyim hasta olmadı bu süreçte de iyileşmesi tam oturdu çğnlü malwsef tekrarlayan hastalıklar enfeksiyona yol açıyor biz bağışıklık kazansın diye beklerken aslında vücut sistemi çöküyor o yüzden al canım
Ayliz010 Mervesevim12 yani artk alablrsnz bence okula devam eder yaşı gelnce oyuncaklar alrsnz zip zip salincak bahceye kurun yada oyun odask yapin boyalar a4 kagidi alin 1 top karalasn bisiler idsre edeblrsnz ben 5 e dlgurucam oyle yaptm yardmcim yok kendim bakiyorum hepsine
Reina Mervesevim12 bagışıklık kazanması lazım. Kreşten almayın 2 çocuk daha çok yorar sizi. Onun yerine bağışıklığını yükseltecek bir beslenme ve takviye deneyebilirsiniz
Mervesevim12 Kelebegimmm Normal grip tarzı kolay atlatılan hastalıklar için ben de aynı şekilde düşünüyordum ama kulak enfeksiyonu her hafta tekrarlamaya başladı . Okula haftada bir ya da 2 gün gidebiliyor geri kalanında 39-40 derece ateşle evde yatıyor. Ve kulaklarım duymuyor artık diyor daha kötü olacak diye endişeleniyorum
Mervesevim12 Alyadefne Tam olarak bizim sorunumuz da bu 6 aydır 3 kere antibiyotik kullandık. 6-7 gün ateşi sürüyor . Aynı şekilde kulak enfeksiyonu ve ağrısı sürekli tekrarlıyor . Kulağına tüp takalım diyor doktorlar da sıvı azaldı ama bitmiyor tamamen . Çünkü tekrar hastalanıyor . Aileler de çalıştığı için hasta çocukları sürekli okula yolluyorlar o yüzden bu sene perişan olduk
Mervesevim12 Reina Takviye kullanıyoruz ama kulak enfeksiyonu olunca geçmiyor maalesef . Biraz burnu akmaya başlasa gece ağlayarak uyanmaya başlıyor. Kulağım duymuyor diyor . Yoksa geçen sene çok rahattık grip oluyordu ayakta atlatıyordu
Tugcemu Mervesevim12 bir okul öncesi öğretmeni olarak tavsiye etmiyorum. Hazır alışmış çocuğu ortamından kopartmayın. Düzenini bozmayın. Takviyeler ile bağışık sistemini güçlendirin derim ben 💋
Mervesevim12 Tugcemu Geçen sene okula çok rahat gidiyordu . Ama bu sene her hafta hastalandığı için ve okula da haftada bir iki gün gidebildiği için okulu sevmiyorum gitmek istemiyorum diye sürekli ağlamaya başladı . Bir de kızım aralık doğumlu yani 3 sene daha oku öncesi eğitim kurumlarında devam etmesi gerekecek . O yüzden bir senelik alsam kulağı tamamen iyileşse daha mı iyi olur acaba diye düşünüyorum. Çünkü kulak enfeksiyonu her hafta tekrarlıyor ve doktoru iyileşmezse kulağına tüp takmak istiyor çok kararsızım
Alyadefne Mervesevim12 kulakla ilgili sorun varsa sık sık su toplanması vs oluyorsa tek çözümü hastalıktan uzak turmak çünkü kulaktaki biriken su hemen kurumuyor tam kuruyacakken tekrar geçirdikleri grip yüzünden tekrarlıyor o sıvı ve az alacağına artıyor bu da Allah korusun işitmeye zarar veriyor ben bu yüzden aldım ve çookk uzun zaman sonra allahım şükürler olsun ki sıvı dan kurtulabildik sık sık antibiyotik kullanmak zorunda kalıyor bu sene eylülde 1.sınıfa girmesi gerekiyor onu bile o kadar kafama takıyorum ki herkes hep aynı ağız yok efendim bağışıklık kazansın olmuyor kardeşim işte denedik olmuyor onlsr normal gripten bahsediyor bizim çocuklar grip sonrası ağır kulak enfeksiyonu geçiriyor hemen su birikiyor bunlar için malwsef ki kalabalık ortam ceza oluyor
Alyadefne Mervesevim12 yaşamayan anlamaz. O yüzden en doğru karar canım olabildiğince gripten kalabalıktan uzak tut tekrar hasta olmaması lazım ki o sıvı tekrarlamasın yoksa kurumaz
Alyadefne Mervesevim12 canım ben kızıma ne takviyeler kullandım haddi hesabı yok bütün hepsini uzun uzun kullandım almanyadsn özel vitaminler getirttim yok yok olmuyor kulak enfeksiyonunun tek çözümü kulakta biriken sıvının kuruması için uzunca bir süre tekrar grip olmaması.
Eceliza3434 Mervesevim12 bir çocugun hastalanmaması bir başarı değil unutma ve kardeş geldi diye en önemli çağında ‘eğitimden’ düzeninden çıkarmak hiç doğru degl ayrıca benimde 2. Oldu şimdi ve kreşde kafası dağılıyor oyunlar ilgi alaka çok iyi geliyor sanada bebişle bol vakit kalıyor büyük ister istemez kıskanıyor hatta zarar bile vermek isteye biliyor… evde 3 yetişkimiz yinede kaşla göz arasında bişy oluyor hatta yaz okuluna nile yazdırdık
Mervesevim12 Eceliza3434 Derdim asla ikinci çocuğun hastalanması değil. Ben ilk kızımın sürekli kulak enfeksiyonu geçirmesi yüzünden almak istiyorum. Tam gün olan bir yer olduğu için çalışan aileler mecburen hasta da olsa çocukları okula gönderiyor. Ve kızım her hafta hastalanıyor . Kulağında sıvı birikmiş iyileşmezse ameliyatla tüp takılması gerekecek
Alyadefne Mervesevim12 kesinlikle iyi düşünmüşsün al ki okuldan tamamen kurusun bu süre zarfında tekrar tekrar grip geçirmemesi lazım aynılarını bende yaşıyorum yaşadım
Tugcemu Mervesevim12 anladım doğum ayı talihsizliği oluyor okul dönemlerinde evde de bir iki etkinlik yaptırıp yavaş yavaş okuldan almanızı tavsiye ederim. İnşallah kısa zamanda toparlar minik kuş. Sevgiler ❤️
Alyadefne Mervesevim12 seni o kadar iyi anlıyorum ki canım benim aynısını ben yaşıyorum çocuğumda ahh ahh grip değil de sonrasında hep o kulakta sıvı iltihap birikiyo ve yakın zamanlarda antibiyotik kullanmasına rağmen kurumuyor ya o sıvı hele o iltihapla sık sık ateşlenmeleri benim kızımın ateşi 38 sen düşmüyor antibiyotik süresince rabbim yaşatmasın bidaha inşallah. Şimdi normal bir yere gidip geleyim eğer cplık cocuk varsa bakıyorum 3.güne benimki grip olmuş hoopp kulak yine.
Eceliza3434 Mervesevim12 hayır hayır bende büyük için yazdım tam iyileşmeden gönderme sende tedavimizi full bitirin gönder eğer bu hastalığa karşı hassasiyet varda 1 sene yada 2 sene sonrada olur hatta okul yaşında olması daha kötü derslerinden geri kalacak buarada ben eğitimciyim/ pedagogm o yüzden böyle direkt yazıyorum yanlış anlama lütfen 🙏 gelişiminide ters yöne etkilersin alırsan kreşten benim kızımda eylülde yazdırdık hastalıklardan aralıkda 100% gidebildi eylül de bi hasta oldu ekim kasım hep 1 hafta gitti en max … bu sene 2. Senesi hiç dencek kadar az hasta oldu
Mervesevim12 Alyadefne Gerçekten çok kötü bir şey ya antibiyotiğe ilk gün başlasak dahi 5-6 gün en az ateş sürüyor ve dirençli düşmeyen bir ateş. Ateş düşürücüden bir saat sonra tekrar yükselmeye başlıyor. Çocuk perişan oluyor valla.
Liv3652 Mervesevim12 benzer bir ikilem de bende kalmıştım aralık ayinda doğum yaptım eylülden beri oğlum gidiyordu okula ama her hafta hastaydı diyebilirim hem mevsim geçişleri hem de sınıf ortamında mikroplara açıktı ben doğum yaptıktan sonra da göndermeye devam ettim o dönem benden iki hafta önce doğum yapan arkadaşımın bebeği okula giden ablasından rsv virüs kapmıştı 15 gün kadar yoğun bakımda kaldı sanırım oda biraz gözümü korkutunca aldım mecburen şu an kucuk oğlum 6 aylık oldu abisi de eylülde yeni dönemde başlayacak yeniden okula evde durması biraz zor oldu sıkıldı ama etkinlikler oyunlar bir şekilde verimli değerlendirmeye çalıştık bir yandan evet bağışıklık kazanması önemli okula er geç gidecek ama evde de bir taraftan daha bağışıklığı hiç olmayan en ufak mikroba virüse açık küçük bir bebekte olunca mecbur böyle yol izledik karar sizin tabi ama bence bir süre dikkat etmek gerekiyor
Aybukeb Bende kızımı 3 yaşında verdim çalışıyorum tam gün gidiyordu mecbur Aralık ayının gelmesiyle cocuk her hafta hasta olmaya başladı bizdede sorun hemen bronşit ceviriyordu en son domuz gribi olduğunda şubat ayında çocuğun hali tükendi konuşmaz yemez yürümez oldu kızım iyi misin diyorum.sadeve gülümsüyordu sabaha kadar ağladım umurumda değil dedim.bir tanecik çocuğum.var alacam okuldan büyüsün biraz daha hazır değil demekki beyaz kan hücreleri artik çocuğun bitmiş savaşmaktan ondan hali yokmuş şubattan bu aya kadar bir kere bile hasta olmadı evde abla baktı yine sitede çocuklarla oynadı zıpladı sokak mikrobu cocugu hasta etmiyor okul başla birsey bence şimdi 4 yaşında kendisi gitmek istiyor hamileyim bende eylülde doğacak oğlum yarım gün vereceğim.bu sefer sırf oynasın sosyalleşsin diye zaten evde olacağım yarım gün yıpratmiyor
Mervesevim12 Aybukeb Aybukeb Ben de sadece yarım gün hizmet veren bir yere göndersem daha iyi olur diye düşünüyorum . Yarım günde insanların günün geri kalanında çocuğu bırakacakları bir yakınları oluyor ya da kendileri evde oluyor. Böyle olunxa hasta çocuğu da genelde göndermiyorlar. Allah sağlıkla kucağınıza almayı nasip etsin inşallah 🙏🏻