Nergiz7 Kızlar bu sarılık olayını yeni öğrendim. İlk gebeliğim biraz tecrübesizim, bir gün sonra sezaryen doğumum olucak. Bebeğin sarılık olmaması için napmalı ?? Tecrübe ve önerilerinizi yazar mısınız ? 🫶🏼
ASE6154 Nergiz7 sık sık emzirmelisin sarılığı engellemenin tek yolu bu, sütüm yok veya az diye çekinme her fırsatta emzir. Hem sütün artar hem bebeğin emmeye alışır
Rukibirol Nergiz7 benim çoook sütüm var bebeğimde çok güzel emiyor ama sarılık oldu yani sınırda çıktı 3. Günümdeyim bugün öğrendim ki ilk gün iyi beslenememiş tavsiyem bi göğüsünü kendi bırakama kadar emzir bi sonraki acıkmasında diğer göğsünü emzir
Btm571 Nergiz7 sık sık emzir sütun gelmese bile mama ver muhakkak doktorumuz mama vermişti çünkü ilk doğumda hemen süt gelmeyebilyor ve mavi yazma ört genelde sarılık için mavi ışık kullanılıyor
Deletedmom_110 Sürekli emzir iki saati bekleme bile ve bebeğe sarı örtü örtmek isteyen biri olursa izin verme
Aryagg Deletedmom_110 benim gorumcem yeni dogum yapti bende temmuz gibi yapacagim dogumu kv surekli sekerlu su veriyormus bebege sarilik olmasin diye ben de sürekli verilmez falan diye tepki gosterdim doktor öyle dedi diyor 😂 inanamadim doktor boyle bir sey dermi
Deletedmom_110 Nergiz7 canım çünkü sarı örtü bebeğin daha çok sararmasına sebebiyet verir ve sarılığa davetiye çıkarır ilk doğumumda tecrübesizdim büyükler sarı örtü örttü ve kızımın sarılığı yirmi gün sürdü ne zaman o lanet örtüyü çıkarıp attım ondan sonra düzeldi tabi ne gerekiyorsa yaptım sürekli emzirdim mama verdim orası ayrı ama bu hurafeye inanan sarı örtü örten insan çok fazla var ikincide tecrübeli olduğum için sadece kendi doğrularımla bebeğimi büyütecem
Deletedmom_110 Aykizim22 canım çünkü sarı örtü bebeğin daha çok sararmasına sebebiyet verir ve sarılığa davetiye çıkarır ilk doğumumda tecrübesizdim büyükler sarı örtü örttü ve kızımın sarılığı yirmi gün sürdü ne zaman o lanet örtüyü çıkarıp attım ondan sonra düzeldi tabi ne gerekiyorsa yaptım sürekli emzirdim mama verdim orası ayrı ama bu hurafeye inanan sarı örtü örten insan çok fazla var ikincide tecrübeli olduğum için sadece kendi doğrularımla bebeğimi büyütecem
umrumdadegil Deletedmom_110 ay evet şu sarı örtü muhabbetinden bıktım 🤦🏻♀️ ben aksine beyaz giydirdim ve beyaz örttüm
2020-23-24 Deletedmom_110 3.gebeliğim bu 2 doğum yaptım iki çocugumada şarj örtü örttük ve hiç sarılık olmadı işe yarar yaramaz doktor değilim bilmiyorum ama senin sarı örtüyü atıp sarılığınızın geçmesi tamamen tesadüf çünkü olcak olsa benim iki bebeğimdede olurdu ikiside hiç sarılık olmadı
Deletedmom_110 umrumdadegil şimdiki aklım olsa bende örtmezdim insan ilkte biraz tecrübesiz oluyor bebeği yıkarken suyuna altın koyardı kayınvalidem sarılığı geçsin diye iyi niyetten yapardı kendi çocuklarınadq öyle yapmış ama şu an bana çok komik ve saçma geliyor daha neler neler inşallah ikinci bebeğimde bunların hiçbiri olmayacak
umrumdadegil Deletedmom_110 aşko bende ikinci de neler neler yaptırmayacağım var ya bunlar bana ders hepsi🙄 benimde kayinvalidem bebeği 40 gün boyunca yıkadı ve 40 gün boyunca tuzladı
Deletedmom_110 umrumdadegil aşkım turlamaya nasıl izin verdin ya hadi kv cahil bilgisiz sen nasıl sakin kalabildin ya iyiki bebeğe bişey olmamış şükürler olsun benim kayınvalidem öyle cahil bir kadın değil ufak tefek hurafelere inanıyor sadece
umrumdadegil Deletedmom_110 ya var ya inan neler neler dedim beni dinleyen kim daha neler var da işte. Bi de tuzlarken gözüne gelmiş Allah’ım dedim tuz gelmiş bi çocuğun gözüne yok tuz gelmedi bilmem ne çocuğun gözü Kıpkırmızıydı🤦🏻♀️ göbek bağına dikkat et diyorum ben şu kadar çocuk büyüttüm diyor nefret ettim iğrenç geçti lohusalığım. Sanki ben değil o doğum yapmış gibiydi. Hep ben alttan aldım bişeyleri bana 40 gün yıkatmadı bile çocuğu ben yıkayacağım dedi.
Deletedmom_110 umrumdadegil zor şeyler yaşamışsın valla iyi dayanmışsın ben bu şekilde sakin kalamazdım sinirli bir yapım var kavga ederdim..ikincide müdahale etmesine izin verme bari cahil cesareti var bu kadında 😂
umrumdadegil Deletedmom_110 yok canım o kaç tane çocuk büyütmüş deme öyle 🤣 kız bende yapıştırdım lafı çoğu zaman ama eşim tuttu sürekli beni hatrı olmasa tartışırdım bolca eşime sen söyle diyorum o söylüyor ona da laf söylüyor biz bişey bilmiyormuşuz🤦🏻♀️ bi keresinde eve gelir gelmez anneme bana böyle böyle dedi demisliği var sabır diye diye bi hal oldum anlatsam var ya ohooo. Zaten zor bir doğum geçirdim hiç düşünen yok.
Deletedmom_110 umrumdadegil off bu kadınla baş etmek cidden zor inşallah ikincide aynılarını yaşamazsın senin adına çok üzüldüm lohusalık başlı başına bir çöküntü zaten
umrumdadegil Deletedmom_110 ya bi de doğumdan önceki kayinvalidemle doğum yaptıktan sonraki kayınvalidem aynı değildi resmen noldu anlamadım. Eskisi gibi yakın durmuyorum açıkçası soğudum düzelir miyim bilmem😂 lohusalık çöküntü ve doğumun zor geçtiyse ayrı bir çöküntü daha ekleniyor üstüne aşko. İkinice daha akıllıca davranacağım hepsi bana ders şuan 😂
Deletedmom_110 umrumdadegil bu fikrinden vazgeçme inşallah olan sana ve zavallı el kadar bebeğe oluyor sonra şu an kaç haftalık hamilesin peki ben 27