Merhaba hamisler ve annelerr,
Hamileligim boyunca burda bir cok anneyle konustum ve tavsiye aldim verdim. Oncelikle cok tesekkur ederim 🥹
Oncelikle soylemek isterim ki yurt disinda yasiyorum ve butun surec turkiyede de ayni mi isliyor bilmiyorum.
En son doktor kontrolune gittigimde 40+5tim, bebegim hala dogum kanalinda degildi, 2-3 cm civari acikligim vardi ve bebegim ultrasonda 4400 gram cikti. Gobegim dusmedigi icin doktor normal doguma cok pozitif bakamadi zorlanabilecegimi soyledi. Bu arada bulundugum ulkede sagliksal bir problem olmadigi surece sezaryen opsiyonunuz yok, normal dogumu denetiyorlar genelde.
Ben de en basindan beri normal dogum hayali kurdugum icin (sezaryenin sonrasindan korkmam sebebiyle), bu habere biraz uzuldum. Doktorum da ertesi gun hastaneye gel suni sanciyla yatisini yapalim, eger bebis gelirse devam ederiz, gelmezse sezaryene geceriz istedigimiz her an dedi.
Cuma saat 12 gibi hastaneye geldik, sanki herkesin o gun dogurasi gelmis gibi cok kalabalikti :D benim de aciliyetim olmadigi icin acil gelenleri hep once aldilar bu sebeple islemlere baslamam daha uzun surdu. Oncelikle su takviyesi yapildi bol bol, bir de bende yuksek tansiyon belirtileri vardi hep 130-140larda cikiyordu bu sebeple uzun sure izlediler, sonrasinda damagimda eritmem icin bi hap verildi, bu rahmimi yumusatiyormus ve hafif sancilarimi baslatiyormus. 4 saat sonra suni sanci takildi. Suni sanci takildiktan 1 saat sonra benim suyum kendiliginden patladi ben uzanirken. Sonra ayaga kaldirdilar beni. Suyum sari/kahverengiydi bu da bebegin kakasini yaptigi anlamina geliyormus. Ama yine de aciliyet gerektiren bi durum degilmis. Bebegimin kalp atislari iyiydi ve surekli izleniyordu. Beklemeye devam ettik. Suyumun patlamasiyla sancim biraz artti ve epidural aldim. Oncesinde agrim normal regl agrilarim gibiydi.
Totalde 8-9 saat gibi bi surede 10 cm’e ulasti acikligim ama bebegim hala yukariydaydi :( doktorum geldi bi saat daha bekleyelim dedi. Geldiginde bebisim hala yukaridaydi ama ikinma denemek istedik. Ikinmalarimi guzel yaptigimi gorunce totalde 1 saat 20 dakika araliksiz (sancilar her geldiginde 10dan geriye saymali 3 kere) ikindim ve bebegimi kendim asagiya indirdim. Cok sukur saglikla dogdu bebegim 🥹
Dikislerim oldu ama inanin kac tane bilmiyorum, doktor cok yok dedi bende bakmadim hic. Oyle de gececek boyle de gececek zaten.
Uzun anlattiysam kusura bakmayin 😬 sorulariniz varsa yanitlayabilirimm ☺️