Lalemmm12 ilk doğumda bu kadar endişelenmeniz çok normal. Kısmetse 22 haziranda da ben 3. Sezeryanımı olacağım. Hepsi spinal anestezi ile gerçekleşti. İğne kolunuza açılan bir damaryolu kadar acıtıyor hiç korkmayın. İğne yapıldıktan sonra ayak baş parmağınıza kadar bir sıcaklık geliyor. Hemen uzanıyorsunuz ekip son hazırlıgınızı yapıyor. Şöyle düşünün bu insanlar bu işin uzmanı ve siz ilk değilsiniz. Onlara güvenin ve rahat olun. İkincisi ameliyat bitiyor siz odaya çıkıyorsunuz hemen bacaklarınıza his gelmiyor. His yine başparmağınızdan başlıyor. Öyle anestezi ilacı hemen etkisini yitirmiyor anlayacağınız. Şuan göğüsleriniz boş sıkıp uyarmanızda doğru değil kasılmalara sebep olabilir. Bebeğinizle en kısa sürede emmek için sizi bir araya getirecekler. Deneyeceksiniz. Saatlerce emmeyecek zaten bir damlası yetecek. Hemen doğum yaptım foşur foşur sütüm gelecek diye beklemeyin yavaş yavaş inecek. Midesinin çok minik olduğunu unutmayın. Benim hastanede sıksan damla geliyor o kadar. Ama ertesi gün eve taburcu oluyorum ılık duşumu alıyorum. Göğüslerim taş gibi oluyor ve sütüm akmaya başlıyor. Ilık duş önemli yani. Ve bebeğinizi sevin aşkla emzirin güzel düşünün o da sütü etkiliyor. Ameliyattan sonra ne kadar çabuk ayaklanır bol bol yürürseniz o kadar iyi geliyor. Bol su,nescafe anesteziyi atmanıza yarayacaktır. Ve mutlaka kayısı kompostosu yada hoşafı götürün yanınızda sezeryan sonrası büyük abdestte sıkıntı yaşamayın. İlk hafta için bol bol sütünüzede faydası olacaktır. Benim aklıma gelen bunlar umarım sağlıcakla kucağınıza alırsınız bebeğinizi☺️🙌