Ayayd OGTT ( şeker yükleme testi) yaptıran var mı ? Yarın yapılması gerekiyor ama emin değilim yaptırmak istemiyorum bilemedim Kzlar siz ne düşünüyorsunuz ?
Hulyarsln Ayayd bence yaptırmalısın hamilelikte doktorun gerekli gördüğü her test yapılmalı ilerde çocuğa zararı olur yaptırmayın diyen halk arasında söylenenlere kulak asmayın lütfen !
Eymenata Ayayd bana ilk 50 mg yapildi yuksek cikinca sonraki gun 100 gr yukleme yapildi 3 saat arayla kandan bakildi sinirda cikti degerlerim yani gebelik sekerim yok ancak cok dikkat ediyorum tatliyi kestim vs. testi yaptirin size bir zarari yok aksine ne yapmaniz gerektigini bilirsiniz.
Ozge1008 Ayayd yaptırdım hiçbir zararını da görmedim çok şükür. İyi ki de yaptırmışım, gebelik şekerim var mı acaba düşüncesinden kurtulmuş oldum
Ayayd Eymenata bana direk 75 mg yazmış ki gittiğim doktor pernatolog ve prof nette biraz araştırdım 75 gr yüksek 50 yapılmalı diyor kafam karıştı sizce tahlili devlette yaptırcam sabah sonuçları doktoruma götürcem
Nursemom Eymenata muayeneden sonra kan verip o solüsyonu içtikten sonra tekrar mı kan verdin ? Öyle hatırlıyorum sanki yapılış şeklini de bende 3hafta sonra yaptırcam 😐
Shrrife Ayayd gebelik şekeri ciddi bir rahatsızlıktır. Hamileliğinizi doğumunuzu ve bebeğinizin grlişimini ciddi etkiler. Lütfen yaptırın. Aç karnına yediğiniz 4dilim baklava kadar şeker alıcaksınız vücudunuza sadece
Bsp Ayayd doktorunuz uygun görduyse niye bu kararsızlık 75mg şekerli su yediginiz herhangi bi hazir şerbetli tatlida kat kat daha fazlasi varken niye mantıkli gelmiyo bu şeker yüklemesi çogu anneye ilerleyen haftalarda Allah korusun enzimle alakali safra asitleriyle vs. alakali en ufak rahatsizlikta sizden seker yuklemesi sonucunu istiycekler basıma geldi biliyorum iyiki zamaninda doktoruma güvenip yaptirmisim dedigim testlerden birisi...sağlikla alin insAllah kucağınıza yavrunuzu...
Ayayd Bsp Karatay önermiyor bi çok arkadaşım da yaptırmıyor ayrıca sağlıklıyım ve yaptırmayan kesim genelde sağlıkçılar bu nedenle düşünüyorum bende
Dyg34 Ayayd yaptırıp yaptırmamak senin ve doktorunun kararı ben yaptırmıştım çünkü doktorum secenek sunmadı oturup bir dilim pasta yiyorsun bebegin sağlıgı için bunu yaptırmaktanmı çekiniyorsun diyince ona güvendim yaptırdım
Busradrkc Ayayd bende istemedim eşim doktor . Eger gebelıge baglı şeker varsa ve mudahele edılmezse gebelık zehırlenmesı erken dogum ve bebek için cok tehlıkelı dedı yarın yaptırcam sağlık ocagında 75 mgg cok mus 50 mg yaptırın derım
Bayanminyon07 Ayayd hiç tatlı sevmiyorsan ve yemiyorsan yaptırma ama normalde çikolata ekmek meyve tatlı tuketiyosan bu testin hiç bir zararı yok canım iki tatlı kaşığı bal ekmek çikolatalı pasta veya iki üç dilim baklava yemiş gibi düşün aynı şey hicbir zararı yok bu testin aksine gizli gebelik diyabeti varsa çıkar bu olay annenin zayıflığına kilosuna da bkmiyor zayıf kisilerdede şeker çıkabiliyor o yüzden en baştan bebeğin ve kendin icin önlemini al bişey varsa eğer ymene içmene dikkat ediyorsn sdce şeker gebelikte bebek için çok zararlı aklında kalacağına yaptır rahat et bu test zaten riskli olsaydı doktorlar istemezdi
Ayayd Bayanminyon07 o kadar çok çikolataya düşkünlüğüm başladı ki gebelik ilerledikce canım sadece çikolata istiyor tüm gün aç gezim ama o çikolatayı yiyim diyorum 😂
wilma01 Ben yaptırdım 20.haftada.çünkü kan testinde değerim yüksek çıktı.dr um da şekerden şüphelendi. 75lik yapalım dedi şekerim yüksek çıktı.diyetisyen diyet verdi onu uyguladım şimdi değerlerim iyi ama yine de yediğime içtiğime dikkat ediyorum.ikiz bebek bekliyorum doktorum a da güveniyorum söylediği her testi yaptırdım.
Side Ayayd şahsen bende sağlıkçıyım yaklaşık 4-5 arkadaş hamileyiz hiç biri yaptırmadı en küçük benim ki zamanı geldiğinde bende yaptırmayı düşünmüyorum
Bsp Ayayd karatay 2015 yılında bu aciklamasindan dolayi dava edildi. Sağlıkçıların sebebi nedir bilemem ama yediginiz cikolatada baklava vs. gıdadan alıosunuz zaten o glikozu mutlakaki faydalı bi icecek degil ama sonrası icin pismanlik yaşamaya degecek bi zarari yok sizin kararınız elbette ama 30.haftalardan sonra ilk gebeligimde kolestaz sorunu yasadım ve 37.haftada zorunlu sezeryana alındim ve bu seker yükleme sonucu elimde olmasaydi belki yanlıs tedaviyle bebeğimi kaybedebilirdim daha binlerce rahatsizlik var...
ayaniz Ayayd karatay önermedigi için meslekten men cezası aldı ama .. bunuda söylemek lazım. Ben yaptırdım,kafam rahat tabiki doktor önerdiyse yaptırın
zynpnil Ben yaptırmanızı tabsiye ederim. Benim çevremde çok tepki gösterdi bana ama iyi ki yaptırmışım gebelik şekeri çıktı bende. Bilmeseydim be yemeye devam etseydim belki sonuçları çok farklı olabilirdi şuanda edrokrin doktoruda takip ediyor beni ve gümde 4 kere şeker ölçüyorum diyetisyenin verdiği diyetimi yapıyorum. Bu arada Benimde öyle tatlıya falan aşırı düşkünlüğümü yoktur. Ama şeker ölçerken şunu anladım ki salataya koyduğum havuç bile çıkarıyormuş onu bile kestim.
Ayayd zynpnil çok geçmiş olsun 75 mg çok fazla daha düşük mü yaptırsam bilemedim yaptrcam yazılanlara bakınca
zynpnil Ayayd canım bana doktorum ne yazdıysa ben onu yaptırdım. Seçme şansımız var mı hiç bilmiyorum. Teşekkür ederim
Bayanminyon07 Ayayd o zaman yaptır canım çünkü İnan daha zararsz o icicegn şey eşdeğer şeker miktarı bebeğedd hiçbir zararı yok