Kızlar herkese merhaba. Dün bana yapılan işlem hakkında bilgilendirme yapmak için açtım başlığı. Anladığım kadarıyla çoğu kişinin bu işlemden pek haberi yok belki birileri bilgi almak için aratma yapar ve faydası olur diye yazıyorum. Dün 38+2 haftamda kontrolümüz vardı. Ultrasona göre 39 görünüyoruz. 36.haftada yapılan çatı muayenemde 1-2cm olan açıklığım yine dün de doktorumuzun yaptığı muayenede 2 cm çıktı.Normal doğum planı yapmıştık. Doktorum bayramda izinli olduğundan bu hafta bebeğimiz gelsin gözüyle baktığımız için doktorumuz çatı muayenesi sırasında membran sıyırma (stripping olarak da geçiyor) yaptı. Kendinizi kasmasanızda dürüst olmak gerekirse evet biraz acıyor ama asıl ağrı ve acılar sonrasında başlıyor. O gün bu işlem sonrası nst ye de bağlandım. Sancılarım normaldi. Ama tıpkı reglken yumurtalıklarımızın ağrıdığı gibi kasık bölgemde bi ağrı başladı. Normalmiş tabi b durum. Bir de kanama oluyor işlem sonrası. Tüm akşam ve gece dahil olmak üzere kasıklarımdaki ağrı devam etti. Oturamayacak kadar acıyordu. Sağ ve sol tarafa dönüp bacak arasına yastık koyup uzanmak bir nebze rahatlatıyor aklınızda olsun. Ve kanamalı akıntılar da keza gece boyu devam etti. Şuan yeni uyandım ve ağrılar çok şükür ki geçmiş şekilde uyandım. Sanırım azalsa da kanamalı akıntı çok çok az devam ediyor. Bu kanamalar sanırım nişan adı verilen kanlı akıntıya benziyor. Ve sanırım zaten bu işlemin yapılma amacı da nişanın gelmesini elle sağlamak. Doktorum işlemi anlatırken şöyle dedi kısaca; “ Bebeğin içinde bulunduğu keseyi parmağımla rahminden ayırdım” şeklinde. Bakalım bu işlem doğumu ne zaman başlatacak. Araştırmalarım gösteriyor ki bu işlemin doğumu başlatmadığı ve tekrarlandığı da oluyormuş. Salı günü tekrar kontrole gideceğim (tabi o zamana kadar doğurmaz isem :) ) Biraz uzun oldu ancak umarım bazı arkadaşlara faydası olur. Bu işlem bana Ankara Çukurambar Koru hastanesinde yapıldı (Özel Hastane) devlette de var mı bilgim yok. Yine bu işlem hakkında Sorusu olan arkadaşlara sorarsa bildiğim ve deneyimlediğim kadarıyla seve seve yardımcı olurum. Mutlu pazarlar dilerim💕