Aseleslemmom Bu yazım bazı annelere destek umut olsun diye; Bundan 15 gün önce güle oynaya gittiğim kontrolde dünyamın başıma yıkılışını anlatıcam. Kahrolası ikili test belası yüzünden dünyam başıma yıkılmıştı doktor sonuçlara bakarak riskli olduğumu söyledi… Ne diyeceğimi ne yapacağımı bilemedim eminmisiniz dedim evet her ihtimali düşünmeliyiz o yüzden perinatolojiye yönlendiriyorum dedi eşimle birbirimize bakakaldık. Üstelik daha önceden ikili test yaptırmış bir anneyim 2 tane sağlıklı kızım var onlarda böyle sorun olmadı ama oğlumda bu test riskli geldi. daha 25 yaşımdayım.. doktoru dinleyerek perinatolojiye gittim oradaki doktor direk bebeği aldırırmısın diye soru yöneltti al sana bir daha yıkım ultrasonda bakıldı bir sorun yok ama elindeki kağıda bakınca aaa evet risk var dedi bana iki seçenek sundu ya fetal dna yada amniyosentez tamam düşünücez diyip çıktım. Baya araştırdım sıvı alımı riskli ya bebeğim sağlıklıysa ve o sıvı alınıp birşey olursa? Eve dönünceye kadar kendi kendimi yiyip bitirdim uzun araştırmalar sonucunda dalında iyi olan bir kadın doğum doktoru buldum direk ona gittim ve fetal dna için kan verdim ama gelin birde bana sorun o kanı verirken neler hissettiğimi neler düşündüğümü üzerinden bugün tam kan vereli 7 gün geçti ve o süreçte perperişan oldum taki bugün sonucumun temiz gelmesiyle allahıma bin şükürler olsun dedim.. İçinizi asla karartmayın diye yazıyorum rabbim o kadar büyükki düşürdüğü dardan selametle çıkarıyor biliyorum çok zor ama üzülmeyin herşeyde vardır bir hayır♥️😌 Umarım bütün bu zorlu süreçte olan annelerin içine bir damlada olsa su serpmiş olurum
Bhraydn2708 Aseleslemmom maalesef bende aynı durumdayım stresten sıkıntıdan ne yapacağımı bilmiyorum ikili testim riskli çıktı perinatoloğa gittim hiçbir sorun görmedi fetal dna yaptırdım bende sonuç bekliyorum bende
Dilarac Aseleslemmom ama doktorlar hep gerçekleri söylemek zorunda sizin aksinize benim de ikili testim riskli çıktı bebeğim trizomi 18 herkes yaptırmalı fetal DNA da ikili test te doktor aldıracak mısın diye sorması amniyosentez önermesinden kaynaklı
bubuiledudu Aseleslemmom ben hiç tarama testlerine bulaşmak istemedim direk nipty yaptirdim 10.haftada temiz geldi şükür. Çünkü 3 senede neler yaşadık bir stres daha yasayamazdim. İlk defa sağlıklı gebelik yaşıyorum diken üstündeyim zaten
Meltemm21 Aseleslemmom aynı şekilde çevremde kim ikili test yaptıysa riskli çıktı ama sonuç kesin değil bu yüzden yaptırmadım Allah izin verirse haftası geldiğinde detaylı ultrasona giricem
guneshh Benimde riskli cıktı 2li taramam. Bende fetal dna testi verdim 2 gün oldu vereli sonucu bekliyorum 🙏🏼 24.haftamdayım birde. Ultrasyon gayet temiz cıktı kalbi ensesi burnu beyni. Yinede risk var diyip fetal icin yönlendirdiler. Bilmiyorum para tuzağımı ne. Bu formda suan herkes fetal yaptırmış galiba
Aseleslemmom guneshh evet doktorlar hep korkutarak yönlendiriyolar onlarda işlerini yapmaya çalışıyorlar ama doğruluk payı az olan bir testi neden yaptırılsınki bizi strese sokmaktan başka birşey değil
merimiri guneshh benim de tam tersi ikili test normal ense normal 13. Hafta da detaylı da 23. Hafta da ense bi tık kalın dediler her ay düzenli gidiyorum bi de doktora bende içim rahat etsin diye fetal yaptırdım 12 gün kalbim ağzımda bekledim tak bi aradılar tekrar kan alacağız küçük çaplı bi panik atak geçirdim şimdi 2. Kez yapılan testi bekliyorum hayatımın en zor bekleyişi oldu 🤷🏻♀️ çok iyi anlıyorum
Ozlem23MZS guneshh bencede para tuzaği resmen insanlarin icine kurt düşürüp zorla fetal dna ya yonlendiriyorlar. Sonuclarda genelde hep temiz cikiyor
Srfe01 guneshh beni de yonledirdiler detaylı ultrasonda herşey çok güzel çıkmıştı ama prosedür gereği dediler bende yaptırmadım
guneshh Aseleslemmom evet kesinlikle. Asla doğruluğu yok ama dayatıyorlar yaptırın diye. Ben ilk oğlumu doğurdugumda fetal dna böyle yaygın değildi ya. Adını bile duymamıştım 4 yaşında oğlum.
Caglab Aseleslemmom Yurt dışında fetal DNA testi zorunlu mesela. Bizde devlet böyle bir şeyi karşılamadığı için ve doktorlar da çocuğun sağlıklı olup olmadığını bir şekilde anlamak durumunda olduğu için bu testi istiyorlar. Alternatifi olsaydı emin olalım onu yaptırırlardı.
Aseleslemmom Bhraydn2708 çok can sıkıcı bir süreç ama umarım bebeğin sağlıklıdır☺️ içinizi ferah tutun
Aseleslemmom Dilarac evet yaptırılmalı olabilir ama inanın tutumları yalnış bebeğim sağlıklı veyatta sağlıksız bu onları ne kadar ilgilendirirki bu karar anne ve babaya kalmış birşey sorun varsa eğer kendi tercihimiz o süreçte olan bir aileye bu tür sorular sadece acı veriyor üstelik yüzde yüz kanıtlanmamış test sonuçlarına dayanarak söylenen sözler bunlar
Aseleslemmom bubuiledudu en güzelini yapmışsınız postumdada belirttiğim gibi şuanki hamileliğimden önce 2 tane gebeliğim oldu ve aynı test onlardada yapıldı sorunsuzdu şükürler olsunki biri 4 diğeri 1 buçuk yaşında. Bu gebeliğimde başıma gelince bende şok oldum ama allaha şükürler olsunki evladım sağlıklıymış
Dilarac Aseleslemmom ama trizomi 21 18 13 bebekleri herkes doğurmak istemiyor doktorlara kaç kişi söylüyor onlar da ona göre aldıracak mısınız diyor gene Trizomi 21 normalken trizomi 18 ne kadar ağır bi hastalık 3 doktor da bana aldır dedi ve gebeliği sonlandırmaya karar verdik ve iyiki doktorlar bilgilendirmiş ya dogunca ölecegini öğrenseydim o daha zor
bubuiledudu Aseleslemmom zaten net olmadigi için guvenemedim nifty de yanlış çıkardığı oluyormuş yüzde 1 ama yüzde 30 dan iyidir dedim ona güvendim Allah hepimize sağlıkla kavuşmayi nasip etsin🙏🏻
guneshh merimiri merimiri hadi ya. Hangi yere yaptırdınız testi ? Sonuçlar amerikaya mı gidiyor ankaraya mı ?
merimiri Aseleslemmom o zaman her şey normalse ense ve detaylı ultrason kan da risk çıktı o zaman 🤷🏻♀️
Aseleslemmom merimiri benim sonuçlarımı kast ediyorsanız hayır ultrasonda burun, ense, baş popo mesafesi, gelişim gayet güzeldi alınan kanda risk çıktı sadece öylelikle fetal veya sıvı alımı dendi
merimiri Aseleslemmom bende tam olarak onu demiştim 🤭😊 adınıza sevindim darısı bekleyen annelere diyelim
Htcegmndnz1 Bende 13 haftalık hamileyim üçüncü gebelihim ikili testte ense kalınlığı sınırda dediler 2.84 dediler sıkıntı olabilir dediler bizde kafamız rahatlasın diye fetal test verdik yani beklemesi de çok zor rabbim hepimizin yardımcısı olsun
Aseleslemmom Htcegmndnz1 amin hemde çok zor insanın ömründen ömür gidiyor resmen umarım sonucunuz temiz gelir ☺️
Burcu089 Aseleslemmom benim de basıma aynı şey geldi, ikili temiz 4 lü riskli geldi. 2 gün önce fetal dna için kan verip gönderdim. Buarada amniyosentez ile sıvı alımı düşüğe neden olabilir dedi doktor
Dilarac Burcu089 ben amnyosentez yaptırdım doktorum 1000 1 düşük riski demişti çoğu söylemlerle herkes bir şey olacağını düşünüyor maalesef
Dilarac Aseleslemmom yani gene de adınıza sevindim cook zor bi süreç keşke bizde temiz sonuç alsaydık 😏