FDilara_27 şöyle anlatayım biraz uzun olabilir şimdiden kusura bakmayın ama 🙈 33. Haftada doktorum geriliği farketti takip edelim dedi, 35te de hala gerilik devam edince ciğer geliştirici yazdı 2 doz ve perinatolojide doğum yapman gerek dedi, yaşadığımız yerde yoktu Eskişehir’den aldık hemen randevu, o gün ben ciğer geliştiricinin bi dozunu yaptırdım, ertesi gün hareketlerinde baya azalma vardı normale göre, eşimi aradım hem diğer dozu yaptırmaya hemde bi nöbetçi doktora görünmeye gittik, doğumhanede diğer dozu vurdular ve nstye bağladılar, nöbetçi doktor kapıdan geçerken geri döndü bu hanımefendinin neden sancısı varmış falan dedi ben şok oldum çünkü hiçbir şeyim yoktu, nstde baya şiddetli sancım çıkıyormuş benim. Açıklık kontrolü yaptılar yoktu açılmam, durumu anlattım doktora o zaman evde sancını takip et sıklaşırsa Eskişehir’e git direk dedi, gece 1 gibi falan ben hafif bi sancı hissediyodum ama arası çok sıktı bizde durmadık hemen yola çıktık 1 saat falan zaten yakın, acilde durumu anlattım doğumhaneye aldılar hemen nstye bağladılar bu sefer sancılar baya tavan yapmış ama ben hala yatıyorum hiçbir şeyim yok, açıklık muayenesi yapıldı yine, olmayınca serumlarla sancıyı durdurma kararı aldı doktorlar, 2 gün yattım, bu süreçte açılmam olmadığından 37 haftaya gün verip gönderdiler, tabi 3 günde bir muayeneye gittim yine. 37+2 de doğumum oldu. Onda da 2 gün doğumhanedeydim normal doğum için beklediler suni verdiler o 2 günde ama benim yine yarım cm bile açılmam olmadı, doktor artık sezaryen yapalım zaten kilo alımı durdu beklemenin anlamı yok dedi. 2130 gr doğdu, 2 gün yattım hastanede bu sürede kuvöze girmedi ciğer geliştirici sayesinde solunumunda da bi problem yoktu şükür, ama ödemini atınca 2 kilonun altına düştü ve hafif sarılık başlangıcı olunca alalım kuvöze kendini toparlasın beslenmesini düzene koyalım dediler, bana da anne odası ayarlandı, 2 saatte bir emzirmeye girdim sütüm aslında gelmişti ama ilk iki gün yeterli değildi sanırım, 4 gün kuvözde kaldı, sarılık için sadece 12 saat ışın verdiler geçti o hemen, 2 kilo olur olmaz da taburcu ettiler. Olumsuz gibi geliyo böyle anlatınca ama kötü bi süreç değildi gayet güzel geçti, şimdi 3 yaşında maşallah canavar 🤗 doğduktan sonra da kilo konusunda biz baya sıkıntı yaşadık sağlık ocağı ebeleri beni delirtti, ellerinde bi kağıt var ona bakıp kilosu az deyip duruyorlar, yani zaten çocuk küçük doğdu ne bekliyosunuz, 1 ay içinde alması gereken kiloyu alıyo zaten sadece geriden geldiği için düşük çıkması normal, kimseye anlatamadım durumu, çocuk doktorumuz da çok strese soktu bizi, sonra biz çocuk metabolizma bölümünden randevu aldık yine Eskişehir’de Prof, gittik, bütün tahlilleri normal çıkıyodu, çocuk diyetisyene bile gittik, en son yine öğretim üyesi Prof bi doktor bulduk çocuk cerrahi bölümünde ve durumu anlattık doktor zaten eşimle beni görünce genetik sizin durumunuz bebeğiniz doğumuna göre gayet iyi minyon bi çocuk niye bu kadar koşturdunuz ki dedi. Ben 1.57 falanım eşimde 1,65 boyunda ve ikimizde zayıf minyon insanlarız, doktor bizi çok rahatlattı, sizin çocuğunuz normal değerlerde sağlık örgütünün verdiği listeye zaten uyumlu olamaz genetik diye bişey var hiç kendinizi sıkmayın önemli olan metabolizması, hasta olup olmaması dedi, şükür çocuğum 3 yaşında mevsim geçişleri dışında öyle sürekli sürekli hasta olan bi çocuk değil, yiyip içmesi yerinde hatta yaşıtlarına göre fazla bile yiyo ama aşırı aşırı hareketli bi çocuk yediği kilo olmuyo çocukta 😂 zekasal gelişimi de gayet güzel, hatta gitar ve cura çalıyo desem inanır mısın 🙈 bu yaz kursa başlayacak inşallah çokta zeki bi çocuk yani. İnsanlar beni aşırı delirtti bu dönemde o yüzden sana uzun uzun her ayrıntıyı yazmak istedim, kimseyi dinleme bebeğinin gelişimine bak sadece, anne karnında gelişim geriliği son dönemlerde çok yaşanan bi durum, ciğerleri geliştikten sonra kilo asla problem değil hiç takma kafana. Minicik çelimsiz gibi doğan yavrum şimdi tam bir canavar, kendi çocuğum diye övmek gibi algılanmasın gerçekten öyle bi niyetim yok ama çevremde kim görse 1 saat vakit geçirse herkes bu çocuk çok zeki üstüne düşün diyo, eşimin kuzeni İngilizce öğretmeni, ben özel ders vereyim diye her gördüğü yerde çocuğu istiyo, müzik aletlerini aldığımız dükkan sahibi ben özel eğitim verebilirim dedi kabul etmedik daha küçük diye, eşimin dükkanına gitmiş 3-4 sefer illa gönderin diye, yani bunları niye anlatıyorum, hamileyken o gelişim geriliğini duyunca insanın aklına neler neler geliyo seni çok iyi tahmin edebiliyorum şu an, ben 10 yıl sonrasını bile düşünmüştüm, sanki hep böyle geriden gelecek, zeka problemi olacak gibi geliyordu gerilik deyince ama yok yani korkma, Rabbim sağ Salim kucağına almayı nasip etsin bak gör nasıl canavar bişey oluyo 🥰