Defnesuu kaka konusuna çok dikkat edin. Biz de çok güzel başlamıştık ama sonra kabız oldu. Bir de makatında çatlak oldu ve kakasını tutmaya, tutamadıkça kaçırmalara başladı. Şu an psikolojik destek alıyorum kızım için. Çünkü korkuyor kaka yapmaktan. Öncesinde sizin bu duruma hazır olmanız gerekiyor. Siz kendinizi hazır hissetmiyorsanız, durumu kabullenmiyorsanız çocuk için de sizin için de zor olur. Sonra çocuğu duruma hazırlamalısınız. Örneğin ‘bak beş tane bezin var, bunlar bitince artık tuvalette denemeler yapacağız’ gibisinden. Bezler bitince başlarsınız eğitime. Teonun kaka kitabı var ve youtubeda çeşitli animasyonlar var. Kitabı okuyup onları izleyebilirsiniz. Kabız olmaması için yediklerine dikkat edin. 2-3 saatte bir tuvalete götürüp 10 dk oturmasını sağlayın. Ağlasa da kaldırmayacaksınız ama hep yanında olun sarılın, güzel sözler söyleyin. ‘Korktuğunu biliyorum ama ben yanındayım’ filan. İlk başlarda klozete beraber bile oturabilirsiniz. Zamanla alışacaktır ve korktuğu gibi olmadığını görecektir. En önemli şey sabır. Yapamadığı zaman asla kızmayın. Biliyorum çok zor ama ben ne zorluklardan geçtim bi bilseniz! Günde on tane kakalı don çıkarıyordu ve öyle minik minik de değil. Tuvalete yapacağı miktarı sonuna yapıyordu. Şu an kaçırmalar arrık yok diyebileceğim kadar azaldı. Tek sorun tuvalete yapmak. O da zamanla olur inşallah. Gözünüzü korkutmak için yazmadım yanlış anlamayın, sadece başta önleminizi alın istedim. Ben çok çektim başkası yaşamasın 🥰