Sevosevo canım eğer doktorun sezaryancı olsaydı 40 haftaya kadar beklemezdi 38 ve ya 39 haftada ameliyat günü verirdi. 40 haftadan sonrası risk sayılıyor. Bebek kakasını yiyebiliyor buda enfeksiyona neden oluyor risk almak istemiyorlar ve eğer gelişimi iyiyse 40 haftaya kadar kilo alımıda var ise normal doğum için 40+ üstü sorun oluyor. Benim doktorum en başından beri normal doğumcu suan 38 haftadayım , 37 haftada kontrolde 40 a kadar bekleyeceğini 40 dan sonra eğer bebek gelmezse sezaryana alacağını söyledi. Neden diye sorduğumda bebeğin kilosu ve kakasını yeme durumundan bahsetti ve suni sancı ile doğum başlatmayı doğru bulmadığını açılma vs ilerlemezse suni ile sonunda gene sezaryan olacağı için ne anneyi nede bebeği yorma taraftarı olmadığını söyledi. 41+ üstü bekleyen doktorlar ve gebeler var ama risk faktörünü unutmamak gerektiğini söyledi. Etrafa değil doktorumuza kulak asmalıyız , bizim ve bebeğimiz için en doğru kararı doktorumuz verecektir. Normalde olsa sezaryanda olsa sonunda bebeğimize kavuşmak var doğum şekli önemsiz 💕