Mom89_ açlık mı tokluk mu bu değer şeker var demek için kanda 3 aylık hemoglobin değerine bakılır ona göre tanı konulur bu diğer ile şeker var diyemeyiz referans aralığının az birşey üzerinde gece geç saatlerde birşey yemiş isen meyve suyu ve meyve de dahi etkilemiş olabilir bu arada bu değer ile şeker var desek bile ilaç kullanımı gerektiren durum değil diyet ve pehrez ile halledilir