Alışverişi kategorilere ayırırsanız rahat edersiniz. Şu an mesela 16 haftalık, belki cinsiyet net değildir. O zaman önce banyo ve bakım malzemeleriyle başlayabilirsiniz. Mesela küvet, kova, maşrapa, küvet filesi, havlu/bornoz, şampuan, lif, kullanacaksanız bakım yağı/kremi. Bakım malzemesi olarak tarak/fırça, ateşölçer, tırnak makası/pilli törpü, burun aspiratörü, pişik kremi, yenidoğan ıslak mendil, tek kullanımlık alt açma pedi, markaya göre 1 veya 2 numara bez… Bunları aradan çıkarıp o kategoriyi listeden silmiş olursunuz kafanız rahat olur. Sonra büyük parçaları alabilirsiniz.
Büyük parçalar olarak öncelikle bebek arabasını travel mi yoksa kabin mi istediğinize karar verin. Beşik olarak ahşap mı park yatak mı? Direkt büyük ve uzun kullanılabilir bir şey mi yoksa önce anne yanı sonra büyüğe geçmek mi? Ev tipi anakucağı olarak elektrikli mi manuel mi?
Büyük parçalardan sonra kıyafete geçersiniz. En çok çıtçıtlı body ve ağız mendili kirleniyor. Ağız mendili 15-20 tane alabilirsiniz. Doğumunuz kışa doğru olacak sanırım, çıtçıtlı bodyleri uzun kol alsanız daha iyi olur. Bebeğiniz minyon olursa daha çok 0-3 ay, eğer boyu kilosu önde gidiyor olursa daha çok 3-6 ay alırsınız. Alt üst takım veya tulumu 3-4 tane 0-3 ay, geri kalanı daha çok 3-6 Ev için 3-4 penye battaniye, dışarısı için 1 triko alın, 1 tane de polar veya peluş battaniye alabilirsiniz. Yine dışarısı için peluş veya astronot tulum alabilirsiniz. 1 tane 10lu, 2 tane 5li hastane çıkışı alabilirsiniz. Onların önlük, şapka ve eldiveni genelde yeterli olur, çok kirlenmediği için.
Kendinize alınacakları ayrı kategori yapın, göğüsle ilgili olanları tedbiren alacak mısınız yoksa ihtiyaç olursa hemen eşim gider alır mı diyorsunuz, buna karar verin. (Pompa, göğüs kremi, silikon uç, kalkan, gümüş kapak vs). İlla ki lazım olup baştan kesin alınacakları şimdiden alabilirsiniz. Emzirme sütyeni/atleti, göğüs pedi, hastane için lohusa pijama/gecelik/sabahlık(doğuma 2-3 ay kala olan halinize göre alırsanız beden olarak doğum sonrası tam denk geliyor genelde).
Tedbiren minik bi biberon (avent natural kullandım ilk çocuğumda, yine ondan kullanıcam, meme reddine sebep olmuyor), eğer vermeyi düşünüyorsanız 0-6 ay için olanlardan 1 emzik alabilirsiniz. Emziği her bebek tutmuyor, eğer tutarsa emzik askısı ve emzik saklama kutusu alırsınız sonradan.
Deterjan olarak en iyisi sıvı ve doğal içerik olanlar (siveno, green clean markalarına bakabilirsiniz, ebebek markası olan baby&me’de de var sanırım doğal içerikli olan)
Aklıma gelenler bunlar oldu şimdilik…