emineaycyilmaz Kızlar merhaba, bu konu beni aşırı tedirgin ediyor çoğu yakınım bu sebeple çocuğunu doğduktan sonra küvezde bırakmak zorunda kaldı hamileyken hangi değerin yüksek olduğunda bebeğe geçip geçmediği anlaşılır veya anlaşılır mı bilen var mı?
Birisi00 emineaycyilmaz Vajinal enfeksiyonum vardi hamileyken doğunca bebeğime geçti. 5 gündür küvôzde.
Eko93 emineaycyilmaz bende de enfeksiyon vardi bebeğime geçti muhtemelen ben erken doğum yaptım. 5 gündür kovezde. Ama hangi degerimden dolayi bilmiyorum doktor da net bir şey diyemeyiz diyor
eceyc314 emineaycyilmaz kanda crp değerine bakılır enfeksiyon için. Hemogramda ise wbc değeri önemli. Ama gebelikte wvc biraz yüksek çıkabiliyor. Doktoru yorumu önemli burda. Genelde gebelerde idrar yolu enfeksiyonu bebeği etkiliyor doğumda vs. İdrar testiyle ve idrar kültürüyle anlaşılır enfeksiyon olup olmadığı.
emineaycyilmaz Birisi00 Hangi değerinizden vajinal enfeksiyonunuzun olduğu anlaşıldı? yoksa sizde kaşıntı koku ve yanma mı vardı
Birisi00 emineaycyilmaz Değerlerde bir sıkıntı yoktu. Evet yanma kasıntı kasiklarda ağrı oluyordu. Çok fitil kullandım ama geçmedi.
emineaycyilmaz eceyc314 Kana baktım ama dediğiniz değeri bulamadım o değeri hiç almamışlar bu zamana kadar benden galiba
tatlibebegim_ emineaycyilmaz bende hamilelik boyunca enfeksiyon vardı hep antibiyotik ilaç falan kullandım geçmedi idrar kültürü verdim bişey çıkmadı bebeğime geçmedi şükür
elifozkann emineaycyilmaz referans aralığı yazar tahlil sonucunda ama bildiğim kadarıyla crp değeri en fazla 5 olmalı lökosit de 3 veya 5di sanırım
eceyc314 emineaycyilmaz crp daha özel bir test her zaman bakılmaz. Hastalık durumunda veya bir şikayetiniz varsa bakılır. İdrar tahlilleri daha önemli gebelikte bakteri, epitel, lökosit değerlerine falan bakılıyor. Özellilke normal doğumda bu değerler düşük olmalı. Sezaryen doğumdada bebeğe geçme durumu var tabi