Öncelikle herkese merhabalar. Hikayem biraz uzun ama bu yolda umutsuzluğa kapılanlar için biraz olsun umut olması için yazacağım.
16 yaşından beri pkos sendromum var ve aklınıza gelebilecek tüm semptomlarını yaşadım.
Sivilce, regl düzensizliği, kilo, kilo verememe, insülin direnci, saç/cilt yağlanması hepsini yaşadım. Tabi ergenlik döneminde tek hedefimiz adetleri düzene sokmak ve hormonları denge de tutmaktı senelerce bu şekilde Yasmin/diane vb gibi ilaçlarla hayatımı geçirdim pek çok yan etkisini de yaşadım diyebilirim. Bir gün ilaçları bırakma kararı aldım çünkü psikolojik olarak beni çok zorluyordu hormon hapları kullananlar bilir ruh halinde değişimler,ödem vb gibi etkileri oluyor.
Pandemi dönemiyle beraber düzenli spora ve beslenmeye geçtim ve senelerce bir kez bile kendiliğinden regl olmayan ben o ay regl oldum ilaçsız bir şekilde … ♥️ tartıldıgım da ise yaklaşık 7 kg verdiğimi gördüm ve bu şekilde devam ettim artık düzenli regl oluyordum sivilcelerim geçmeye başladı insülin direncim düzeldi bunların hepsini düzenli beslenmeye ve spora borçluyum…
Bir süre böyle geçtikten sonra evlendim 1 senenin ardından bebek isteğimiz oluştu ve denemelere başladık fakat hamile kalamıyordum yine bilenler bilir pkos olanların yumurtlama günü olmayanlardan biraz daha farklı daha geç olabiliyor yine doktoruma giderek düzenli kontrollerimi yaptırdım 6 aylık bir süreç sonunda hamile kalamayınca aşılama yapılmasına karar verildi işlemlere başladık.
Doktorum inofolic combi + omega başlamamı istedi dediklerini harfiyen yerine getirdim, yine düzenli beslendim, hareket ettim derken eşimin sperm testi vermesi için gün aldık ve beklemeye başladık. Ortalama 1 aylık bir sürecimiz vardı. Bir gün evde otururken eşim yüzüme bakıp sen hamilesin dedi tabi ciddiye almadım çünkü asla öyle bir durum beklemiyorum kendimi aşılamaya odakladım tamamen ama içime bir kurt düştü eczaneye gidip test aldım veeee sürpriz hamileyim… 😳 hemen ertesi güne randevu aldım kan tahlili verdim beta yüksek yaklaşık 5 haftalık hamileyim… öyle büyük bir sürpriz oldu ki bizim için tarif edemem şokumuzu ve mutluluğumuzu… şimdi 30. Haftadayım Allah nasip ederse bir oğlumuz olacak. 🫶
Hikayemi anlatma sebebim pkos olan arkadaşlarım kafanızdan hamile kalamıyorum düşüncesini çıkartın doktorunuza danışarak inofolic gibi takviyelerden destek alın ve beslenme +sporu hayatınızdan eksik etmeyin… umudunuzu kaybetmeyin♥️ sevgiler