Arkadaşlar bende bi pcoslu olarak,bu ay gebelik düşünmeye başladım hormonlarım bi tık yüksek, kilom olmamasına rağmen .Pco alanında ,fitoterapi yöntemiyle ilerleyen bi diyetisyenle çalışmaya başladım.Sizlere de fikir olsun diye benimde uygulamaya başlayacağım şeyleri paylaşmak istiyorum.Tabiki sizde araştırarak deneyin mutlaka .
Pcoslularda insülin direnci var olarak düşünülür bu yüzden glisemik endeksi düşük beslenmek önerilir,doktorum hem yumurtlamaya yardımcı regl düzene sokmayı sağlayacak,hormonları dengeleyecek şeyler önerdi,en önemlisi hareket,stressiz yaşam,düzenli uyku,en en önemlisi beslenme.Bununlara dikkat ederek aslında Pco sendromlarını en aza indirgememizi sağlar.Haftalık yazanlardan sizlere de paylaşmak istiyorum.
Örneğin:
💫Her gün 1 bardak suya 1 yemek kaşığı hayıt suyu(arifoğlu marka)
💫her gün 1 tablet çörek otu yağı(ertabab marka)
💫günde 1 fincan civan perçemi
💫ekmek olarak Çavdarlı ve yaz tam buğday ekmek
💫ara öğün olarak bi kase yoğurt üzerine 1 tatlı kaşığı keten tohumu,dereotu
💫1 küçük kahve bardağı kabak çekirdeği.
💫hafta 1 gün akşam yemeği olarak 5 yemek kaşığı haşlanmış mercimek,salata içinde tüketilir.
Hormonları yükselten tavuk ve süt tüketimini en aza indirmek.