Esraalbayrak Çok sevindim rahatlamanıza, gerçekten hiçbir sıkıntı olmaz Allah’ın izniyle hiç merak etmeyin. Ben çok tesadüfi bir şekilde öğrendim hpv pozitif olduğumu. Rutin kontrol amacıyla kadın doğuma gidip smear vermek istediğimi söylemiştim. Genital bölgemde siğil, kaşıntı gibi semptomların hiçbiri yoktu, sadece son 1 senedir hpv çok dillendirildiği için içime kurt düştü hazır smear vermişken hpv’ye de baksak olur mu dedim, doktorum da yaşım çok genç olduğu için gerek görmedi başta, sonra için rahat edecekse alayım dedi, iyi ki almış. Sonuç tam 9 ayda çıktı maalesef devlet hastanesinde yaptırdığım için. Smear sonucu e-nabızda çıkmıyor maalesef benim de çıkmamıştı :/ Eşim muayene olduğum hastanede doktor olduğu için sistemden baktırmıştım ve bu şekilde tanıştık hpv ile :) Daha sonrasında zaten hpv aşısı yaptırdık ve 2 ay sonra sürpriz bir şekilde hamile olduğumu öğrendim. Rabbim sağlıkla dünyaya getirmeyi nasip etsin hepimize inşallah, ister normal ister sezaryen. Dediğim gibi hpv normal doğuma engel değil, bazı doktorlar sorumluluk almak istemeyebilir ve direkt sezaryene yönlendirebilir ama unutmayın ki çocuğunuzu dünyaya nasıl getireceğinizin kararını hayati tehlikeniz olmadığı sürece ancak siz verirsiniz :) Bu süreçte hpv’yi kafanıza takıp kendinizi de bebişinizi de strese sokmayın lütfen, bol bol hamileliğinizin tadını çıkarın. ❤️