Herkese merhaba arkadaşlar 🥹 gebeligimin başından beri burda hem soru sordum hem de bildiğim şeyleri yanitladim ve bir sürü pozitif doğum hikayesi okudum. Ben de bir tanesini çok şükür yazmaya geldim.
Mayıs ayina girdigimizde 37 haftalık hamileydim ve ultrasonda günü gününe gidiyordu bebeğimin gelişimi de. Fakat 37de hem sancım çıktı hem de ultrasonda 36 haftaya uyumlu göründü. Böyle olunca doktor yatisimj verdi ve bir hafta bile olsa tutalım biraz daha büyüsün haftadan dolayı ciğer gelistirici yapamam dedi. Üç gün hastahanede kaldım ve dil alti kasilma önleyici aldım. Ağrı hissetmiyordum fakat kasılma devam ediyordu. Alttan muanede kanala indigini söyledi doktor ve rahim ağzı uzunluğu 1.5 cm ölçtü yani her an suyun gelebilir dedi. Bu arada normal doğum ilerledik hep. Neyse ben eve çıktım pazartesi günü. Salı günü akşam yemeği hazırlarken bir anda suyum geldi. Hemen doktora haber verdik ve hastahaneye gittik. Doktor sancilarima baktı ve normalde iki haftadır 70ten aşağı inmeyen sancilarim sifirdi. Saka gibi ama resmen normal doğum şeklinde olmayacagini anladım. Doktorum acikligimin dil altindan dolayı hiç ilerlememis oldugunu soyledi. Acil sezeryana alıyoruz dedi. Hastahaneye gittiğimizde akşam 20.30du ve ben 21.00da ameliyata girdim. Spinal şekilde yapıldı ve ameliyat sürecinde çok rahattım. Devamlı anestezi doktoru konuşturdu stresimi aldı. 21.23te kızım dünyaya geldi ben de 21.40 gibi odama çıktım. Altı saat boyunca aç kalmak en zor kismiydi sanırım. Hemşire iki kere gelip karnıma bqstirdi ve kan akışını kontrol etti. Denildiği gibi acı verici değildi. Sanki çok gaziniz varken dokununca bir ağrı hissedersiniz ya onun gibiydi. Altı saat sonunda hoşaf verdiler. Sonra yürüyüşe kaldırdılar. Kalkıştan aşırı korkuyordum burda okuduklarıma bakqrak ama çok kolay oldu. Sadece yere bakmayın ve dümdüz onunuze bakın. Küçük adımlarla başlayın. İki dk yuruduyseniz bı daha üç dk yürüyün. İlk kalkis bana en kolayı geldi çünkü uyuşukluk geçince illaki bı ağrı basliyor ama ağrı kesici yaptırınca hemen rahatlıyor. Ben iki kere yaptırdım daha sonra biraz hissetsem de istemedim çünkü yürüyüş yapmak çok iyi geliyor. Bir gece kalıp ertrsi gün taburcu oldum. Doktor on günlük kan sulandırıcı iğne, antibiyotik, varis çorabı verdi. Bugün bir hafta kontrolüm vardı Allah’a şükür her şey yolunda. Bir hafta sonrasında ameliyat yerinizle wlakali hiçbir sıkıntı kalmıyor bol hareket edin canınızın yanmasından korkmayın kizlar inanın değiyor. 🌺 Allah hepinize nasip etsin inşallah 🐣