Zhrbhcvn Kızlar lütfen yardımcı olun. Ultrasonda Arsa teşhisi kondu bebeğime. Gebelik sürecinde bu teşhis konup sağlıkla kucağına alan var mı?
YaprakAslibay Zhrbhcvn Merhaba bu arada Arsa tek başına bir teşhis değil. Eğer doktorunuz ultrasonda çok daha büyük bulgular görmediyse sorun olacağını düşünmüyorum. Diğer testleriniz de temiz geldiyse hamileliğinizin tadını çıkarın. Aynı sıkıntıları çektim 2 ay kendime zehir zıkkım ettim. Ama ek testler isterse sizlerden mutlaka yaptırın.
Mine1973 Zhrbhcvn benim bugün perinataloji de arsa dedi canım doktor.amniyosentez yapıldı. Allah yardımcımız olsun
hanifeq Merhaba kaç haftalıksiniz bizimde sağ aortik ark mevcut kalpte ilk arsa dendi sonra sadece tek damar dendi şuan çapada takipliyiz perinatolojide
YaprakAslibay hanifeq Benim bebeğimde de sağ aortik ark var bana da ALSA var dendi. Size ALSA mı ARSA mı dendi ? İkisi sanırım farklı şeyler. Bende Zeynep Kamil perinatoloji takipliyim. Bide size süreçle ilgili neler söylediler ? Fikir alışverişi yaparsanız sevinirim 🙏🏻
hanifeq YaprakAslibay bize ilk arsa dendi sonra sağ aortik ark dendi tek damar soluk borusunun arkasından geçiyor diye doğum sonrası pediatrik kardiyolojinin görmesi lazım dendi hiçbiseyde olmayabilir amelyatta gerekebilir dendi şuan 32 hafta olduk gelişme geriliğide var 1 hafta 10 güne yakın ben sezeryan olmak istiyorum capada doğum yapmaya bilirim bekletirlerse bence normal doğuma uygun değil benim doğumum çoğu kişide aynı şeyi söylüyor bebek zaten küçük kalbinin zorlanmamasi lazım ya Medipol mega yada Medicine hospital da doğum yapmayı istiyorum yarın randevum var bakalım ne dicekler
Zhrbhcvn YaprakAslibay merhabalar. ARSA dendi. Normalde ikili tarama yaptırmamıştım. Şuan 16. Haftadayım böyle bir bulguya rastlayınca doktor 4lü tarama test yapmak istedi. Sonuçlar hala çıkmadı bakalım inşallah temiz çıkar. Normalde ense ve burun kalınlığı normal denmişti. Umarım ilerleyen süreçlerde ek bi bulguya rastlanmaz.
YaprakAslibay hanifeq Ben sizi şimdi hatırladım :) İsminiz yabancı gelmedi daha önceki konuşmalarımıza baktım biz baya konuşmuşuz 🙃
hanifeq YaprakAslibay evet bende hatırladım 😅 doğumdan sonra belli olucak herşey Allah’ın izniyle sizin doğum şekliniz belllimi
Zhrbhcvn YaprakAslibay ben normalde 2li test yaptırmamıştım. Bu hafta doktorum arsa teşhisi Koyunca 4 lü test için kan aldı ama sonuç iki hafta sonra çıkar dedi. Bekleyip göreceğiz lütfen dua edin. İkizlere hamileydim sonra birinin kalp atımı durdu. Kalp atımı duran bebeğin kesesi hala içerde olduğu için testin de riskli gelme ihtimali var dedi ama yine de yaptık test. İlk bebeğimi erken doğumda kaybettim. Şimdi böyle bi durumla karşılaştım. İster istemez korku kaygı üzüntü hepsini yaşıyorum.
YaprakAslibay hanifeq Yani şuan için bana normal doğuma engel bir durum yok dendi. Tabi süreç nasıl ilerler bilemeyiz. 34 haftalık olduk bakalım heyecanla bekliyorum bende 🥰
YaprakAslibay Zhrbhcvn Allahım kucağınızı boş bırakmasın inşallah. İçinizi ferah tutun kendinize stres yapmayın tabi mümkün olmuyor sizi çok iyi anlıyorum ama bana en son kafayı yiyecek gibi olduğumda doktorum sana stresin bebeğe zararlarını anlatsam oturur ağlarsın demişti. Ben inanıyorum testlerin sonucu çok güzel gelecek. Allahım gönlünüze göre versin inşallah 🙏🏻
Zhrbhcvn YaprakAslibay ah aminn canımm. İnşallah. Bu testler kaç gün sonra açıklanıyor? Doktora onu bile sormamışım
YaprakAslibay Maksimum 2 hafta içinde sonuçlanır. Amniyonsentez kordosentez vs bunlar haftalar sürüyor ama tarama testleri 10 gün en geç 15 günde sonuçlanır. Allahım gönlüne ferahlık versin canım benim kucağını boşta bırakmasın inşallah ❤️
elmaveekmek Mine1973 merhabalar Arsa dan dolayı amniyosentez yaptırmışsınız. Başka bulgunuz var mıydı? Yoksa sadece arsa mı? Bana da arsa dendi fetel dna yaptırmıştım ama yine de emin olmak adına amniyosentez yaptırabileceğimi söylediler. Amniyosentez nasıl geçti? Sonucunuz umarım temiz gelmiştir
Mine1973 elmaveekmek merhaba evet temiz geldi çok şükür doğumumuda yaptım bu arada bebekte herhangi bir sıkıntı yok 25 günlük oldu çocuk doktoru biraz hırıltı yapabilir ama büyüdükçe düzelir dedi çok şükür bi sıkıntı yok
elmaveekmek Mine1973 maşallah, Allah sağlıkla büyütmeyi nasip etsin. Umarım hiç bir sıkıntı yaşamadan devam eder. Ben de amniyosentez sonucumu bekliyorum.
Geren Merhabalar bana çift aortik ark dendi bugün amniyo.sentez alalım dedi peritanaloji kendi kadın doğum doktorum hayır gerek yok dedi çok endişeliyim fetal eko yapıldı başka hiç bir problemi.yok kalbinde çok şükür lütfen bı cevap yazin