En sonunda anladığımı size baştan söyleyeyim: Yapmayın. Kırk yaşında Zeynep Kamil’de doğum yapmaya kalkışmayın.
Gebelik şekeri ve ileri yaş riskleri yüzünden sancı gelmediği halde 39. haftada doğum başlatıldı. Özel hastanede gereksiz sezeryan yapılmasından korkuyorduk. Zeynep Kamil’de aynı şeyi normal doğumda yaşadık, sırf normal doğum olsun diye 3 gün canımı çıkardılar. Vajinal doğum otuz yaşına kadar normal olabilir ama kırk yaşında normal olan sezeryanmış meğer.
39+5’te yatış verildi. Cuma akşamı rahmin incelmesi için fitil verildi. Başlarda çok kötü değildi ama son 12 saatte ağrılar giderek arttı. Orta şiddetli doğum sancısı gibi, dayanılmaz değil, ama sürekli belime masaj yaptırarak durabildim. Hareket edince ağrılarla çok daha kolay baş ediliyor ama NST yüzünden hareket edemiyorsun. 24 saatte iki cm açılma oldu. Cumartesi gecesi suni sancı başlandı. Sabah yalvar yakar bir-iki saat dinleneyim diye suni sancıyı kestirdim. O arada suyum geldi. İlerleme var diye tekrar suni sancıya başladılar. Akşama kadar ancak 5 cm açıldı. Normal doğumda sonlara doğru çekilen en şiddetli ve sık sancıları kesintisiz 3-4 saat çektirdiler bana, canım çıktı. Fitille 24 saat, suni sancıyla 18 saat olmak üzere toplam 40 saatten fazla ağrı çektim. En sonunda ebenin gözünün önünde hem istifra edip hem de bütün idrarımı kaçırınca ne kadar zorladıklarına aydılar da suni sancıyı kestiler. Pazar akşamı olduğu için hemen sezeryana almadılar, Pazartesi sabaha kadar hafif-orta şiddetli sancı çekmeye devam ettim. Sonunda sezeryana aldılar da kurtuldum.
Bu arada sürekli NST’ye bağlı oluyorsun mecburen, verilen ilaçlar rahmi etkilediği için her an bebeğe bir şey olabilir çünkü. Suni sancı verilmesinin sürekli yatmak demek olduğunu bilsem baştan kabul etmezdim belki. Bende huzursuz bacak sendromu olduğu için uzun süre sabit hareketsiz yatmak zaten işkence. Ayrıca normal doğum dediğin hareketsiz olur mu allahaşkına! Saçmalığın daniskası. Huzursuz bacaklarım yüzünden bir yerden sonra yatakta kalmam mümkün olmadı. Ayakta hareket eder halde olduğumdan NST doğru düzgün ölçüm yapamadı. Belki de o yüzden, sancıların ne kadar şiddetli ve sık olduğunu takip edemediler. Yanımda 5 dk durup baksalar anlarlardı ama NST ölçümlerinden başka bir şeye bakmadılar maalesef. Sancıyı dışarıdan veriyorsun, madem ağrı kesiciyi de dışarıdan ver, değil mi? Yook! Epidural yapmıyorlar. Allah belalarını versin insanları böyle ezbere normal doğuma zorlayanların. Yirmi yaşındaki gibi doğal doğum yapabileceğimi sanmak da benim akılsızlığım oldu.
Çok şükür sezeryan sorunsuz geçti, çocuğum sapasağlam çıktı, gerisi hiç önemli değil artık benim için. Belki bu yaşadıklarım ihtiyacı olan birine fikir verir diye yazdım. Herkese bebeğini sağlıkla kucağına almak nasip olsun.