Merve2297 Kayısı falan vermeyin. Anne sütüne 1 çay kaşığı kadar zeytinyağı ekleyebilirsiniz ya da emzirdikten sonra şurup gibi üzerine verebilirsiniz. Bol bol karin masajı ve bisiklete biner gibi bacak çevirme hareketi yaptırın. Demir ilaçları genelde bağırsak düzenini bozar ancak sadece anne sütü alan bebekte 10 güne kadar kaka yapmamayı kabızlık kabul etmeyiz, normal kabul ederiz. Eğer kakasını yaptığında bezinde kalanlar keçi pisliği gibi parça parça değilse, çok sert kısımları yoksa, karnı sürekli taş gibi sert ve dokunduğunda ağlamıyorsa kabız değildir. Endişelenmeyin. Bol bol emzirin. Makatına uyarı vermek, hemen kabızlık şurubu vermek, fitil vermek gibi şeylerden uzak durun lütfen. Bunlar çok çabuk alışkanlık yapar ve çocuğun dışkılama alışkanlığını iyice bozar. Kendi kendine yaptığında kakasının kıvamına bakın yeter dediğim şeylet yoksa sorun yoktur