Bengo herkes farklı farklı şeyler yapıyor, benim çocukluğumdan beri gördüğüm dileklerimizi bir kağıda yazar ya da çizeriz, bozuk parayı kırmızı keseye koyar veya kırmızı tül, bez parçası gibi bir şeye sararız, gül ağacına dilek kağıdı ve parayı bağlarız veya altına toprağa gömen de oluyor, dileklerimizi sıralayıp dua edip bir gece orada bekletiyoruz, sabah da alıyoruz. Bozuk parayı bereket olsun diye sene boyunca cüzdanda taşıyoruz. Deniz, göl su kenarına yakın bir yerde iseniz, dileklerini su kenarına toprağa yazan çizen de oluyor. Biz çocukken ateş yakılırdı herkes dilek dileyip üstünden atlardı bir de, o şimdi çok mümkün olmuyor büyük şehirlerde 😅 ama ben ateş adettendir diye evde mum yakıyorum biraz kendimce türettiğim bir şey.