Meliha06 benim de ilk gebeliğim sancı gelince anlamazsam diye ben de korkuyordum ama herkes gelince kesin anlarsın diyor yani anlaşılmayacak bir şey değil demek ki ndjckd sancı başlayınca hemen gitmemek gerekiyormuş eğer hastane yakın ise sancılar 5 dk da bir olana kadar beklemek daha iyi oluyormuş hastane uzak ise 10 dkda bir sancı olana kadar bekleyip gidebilirsiniz diyorlar. Açıklık 4 cmden az ise çoğu hastane eve geri yolluyor yatırmıyormuş zaten. Sancılar başlayınca sıcak duş almak, yürüyüş, aksak gebe yürüyüşü, merdiven çıkmak gibi egzersizler açılmayı hızlandırıyormuş bu yüzden sancılar başlayınca yatıp beklemek yerine hareketli olmayı öneriyorlar. Ama su gelme durumu olursa çok beklemeden gidin diyorlar sanırım bebeğin susuz kalması iyi değil bu yüzden su gelince sancı gelmesini beklemeden hastaneye gitmek gerekiyormuş aynı şekilde kanama olursa da beklemeden gidin diyorlar. Nişan ise kahverengi kırmızımsı bir akıntı şeklinde oluyormuş. Nişan doğumun hemen olacağı anlamına gelmiyormuş nişan geldikten 2 3 gün sonra bile doğum başlayabiliyormuş. Bu yüzden hemen hastaneye gitmeye gerek yok ama doktorunuza bilgi vermek iyi olur diyorlar. Benim doğum süreci ile ilgili öğrendiklerim bunlar. Yanlış ya da eksik bildiğim şeyler varsa daha iyi bilen arkadaşlar düzeltir ya da eklerler. Şimdiden sağlıklı bir doğum diliyorum🍀