luna00 hamileliğimi öğrenmeden önce günde 1 pakedi geçiyordu içtiğim sigara, test yaptım öğrendim ve sigara içmeyi bırakmalıyım dedim. Evet çok zor oluyor, ilk zamanlarda çok sinirliydim ama alışkanlıkla ilgili bu durum gerçekten. Genelde telefonla konuşurken, kahve ya da çay içerken insanın canı istiyor. Ben de işten kendime kalan zamanlarda genel olarak uyumayı tercih ettim, çayı kahveyi bıraktım, çalan telefonları açmadım bir süre. Sigara içilen yerlerde durmadım. Yine de insanın bir şeye üzüldüğünde morali bozulduğunda canı çok istiyor, size bir anda çok kolay bırakılıyor her şey psikolojik diyemem. Karnınızdaki canı düşündüğünüzde onun her zaman hayatınızda olacağını ve size muhtaç olduğunu, savunmasız olduğunu düşündüğünüzde onu korumak için her şeyi yaparsınız. Araştırmaları okuyun, sigara içenlerin dünyaya getirdiği bebeklerin yaşadığı zorlukları okuyun, youtubedan konuyla ilgili videoları izleyin. Evet, her bebek sağlıksız dünyaya gelmiyor ama bu düşünceyi kafanızdan atın, iyi ihtimallere tutunmayın ve en kötüsünü düşünün. “İçtiğim sigara yüzünden bebeğime zarar gelirse ne yaparım?” düşüncesi her daim aklınızda olsun. Umarım yolunuz kolaylaşır ☺️