Krasivyy Ebrutusem halk dilinde istıra denir tıpta buna sabah hastalığı denir ilk üç ayda geçmeyen şiddetli bulantılar sonucu halk arasında böyle isimlendirilmiş diye duymuştum bi hocamdan ama çok bilimsel bi dayanağı yok canm
Ebrutusem Yildizim herkes bilmiyor açıkcası halk arasındaki adı bu bilimsel bi gerçekliği yok sanırım
031965 Krasivyy bu genelde hamilelikte 12. Haftaya kadar süren bulantılar mı yani yaşayan çok bunu, muska mı yapıyolarmış buna şaşırdım 🤔
Krasivyy 031965 üni de bi söyleşide duyup hocama sormuştum bilimsel dayanağı yok eskiler sabahları çok bulantısı olan gebelere istıra olmuş derlermiş
Ebrutusem Krasivyy benim muskam var şuanda annemin bize hamileyken yaptırdığı muska. İnanın ne olduğunu ne kadar doğru inanılır olduğunu bende bilmiyorum ama büyükler biliyor
Ebrutusem İnternete yazdığın zaman evet sabah hastalığı olarak yazı çıkıyor ama bahsettiğim daha doğrusu benim duyduğum bu değil. Anne karnında ölmesi yada doğduktan sonra ani bebek ölümü diye biliyorum.
Krasivyy Ebrutusem bol bol duanızı okuyun Allahın izniyle bişey olmaz ama o senin dediğin istıra halk dilinde başka bişey öbürü başka bşey