Herkesin doğum hikayesini okuyup, heyecanlanırken bende yazmak istedim.
Ben ilki sezaryen doğum yapmış, ikinci gebeliğimde de normal doğumu yapmak isteyen biriyken bu nasip olmadı. Az çok durumumu bileniniz var. İlk gebeliğim 35+6 da suyumun gelmesiyle erken doğum yapmıştım, bebeğim 2400 doğmuştu. 4 yıl arayla yeniden hamileliğimi öğrendiğimde hem çok sevinçli hem çok stresliydim. Üstüne birde yurt dışına taşınma olayı çıkınca epey zorlu süreçlerden geçmiştim. Bu hamileliğimde servis yetmezliği yaşadım, plesentanın rahmi kapatması olayını yaşadım, kanama yaşadım, erken doğar dedikleri bebeğim 40. Haftayı görmüş oldu. Bu haftalar bana hayal gibi geliyordu. Ama içimde hep bir garip his vardı. 40. Haftayı gören bebeklerim kilosu iyi, gelişimi iyi diye düşünüyordum. Yurt dışında olduğumuz için bizimkiler gibi ha deyince ultrasona sokmadılar. Ultrasonla izlenme yapmadılar. 22. Haftamdan beri bebeğimin kilosunu merak edip durdum hep. Siz yazdıkça, bende kesin benimki de öyledir dedim. Ama 38. Haftalarda bebeğimin hareketlerinde azalma hissedince doktora söyledim. O da ne hikmetse ultrason merkezine yönlendirdi ve bebeğe bakılsın dendi. Yorum yapmadılar, rapora yazdılar. Raporda eşleşme tarihi 36 yazıyordu. Ne yani ben 39. Haftadaydım ama bebeğim 36 gözüküyordu. Bu kafama çok takılmıştı. Beni takipte den doktor, bebeğin hareketlerinde yavaşlama varsa plesanta ii çalışmıyor olabilir demişti. Haklıymış.
40+0 da hiçbir belirtim olmadan beni doğuma almak istediler. 40. Haftayı geçirmek istemediler. Bende tamam dedim. Kendimce bebeğim zaten haftasını doldurdu dedim.
Normal doğum dediğim için kayıtlara öyle geçti lakin beceremedim, olmadı. Çinli ve Hintli doktor kararımı nerleştirmemi istediler. Sezaryen dedim, çünkü mor al doğumdan korkmuştum. Hem zaten ilki de sezaryendi. Tamam dediler be spinal anestezi ile doğum gerçekleşti.
Çok hızlıydı her şey. 15 dakika içimde bebek çıkmıştı. Eşimi de almışlardı içeri. O da epey heyecanlıydı.
Beneğimin kilosu ölçüldü ve 2900 dendi.
Bebeğim 40. Haftasına kadar anne karnında duruyor ve 2900 kilo ile doğuyor 😕 çok üzülmüştüm . Doktorun tahmini doğru çıkmıştı. Plesanta iyi çalışmıyordu ve ben bunu 39. Haftamda öğreniyorum. Çünkü niye!! Ultrasonla takip yapılmıyor.
Bugün ikinci günümüz. Gurbet elde tekiz. Ne yaptık? Eve geldim o halde evi topladım. Yemeğimi yaptım. Kızımı yatırdım, eşime git dinlen dedim. Bebeğimin karnını doyurdum ve göğsümde yatıyor. O kadar küçük ki ki 2700 e kadar düştü kilosu. Umarım toparlar ☹️ tabi birde küçük olduğu için uyanmıyor, emmiyor, süt veya mama içmiyor. Sarılık kapımızda yakındırsa