Edasah Kızlar merhaba bır haftadır pastorıze olmamıs çiğ sutten yapılmıs tulum peyniri ve köyden gelmıs bır peynirinde çiğ sütten yapılmıs oldugunu ogrendım onu da yedım cok endıselıyım lısterıa bakterısı gecmıs mıdır basına gelen yiyen var mı
asell13 Edasah peynir işlem gördüğü için bi sıkıntı olacağını sanmıyorum sütten de şüpheniz varsa test vermeye gidin bence. Ben açık süt alıp kaynatıp içtimde bi sıkıntı olmadı şükürr
eylulus Edasah ben de 1 lokma salamura peynir yedim nasil yapiliyor onu da bilmiyorum ama bir sorunla karsilastiniz mi acaba?
Edasah asell13 kaynatılmıs sut bende ıcıyorum ama dırek cıg sute maya atıp yapmıslar bı sıkayetım yok bılemedım
Edasah Meryykb01 normalde evet kayış gıbı oluyor dıye suda kaynatınca benımde bulantım olunca dırek tuzlu tuzlu yedim bıdondan cıkarıp
ezgi-esk Peynir o şekilde yapılıyor zaten bi sorun olacağını zannetmiyorum çok tedirginseniz test verin
Sevilc Kötü düşünmeyin ben hep market sütü içtim onlar da pastörize olmuyor araştırın bakalım o bakterinin bir belirtisi filan var mı içiniz rahat etmiyorsa kan verin
Edasah Sevilc belırtım yok belırtı cok vermıyormus ama dogudakı kadınlar hep bu sekılde yemıs sutun ıcınde o bakterının olma ihtimalını dusunuyorum doktorlarda cok korkutur oldu artık onu yeme bunu yeme dıye
Sevilc Edasah benim doktorum sadece çiğ ete dokunma ve çiğ şeyler yememem konusunda uyardı onun haricinde ben çok dikkat etmedim 36+6dayim çok şükür sorun yaşamadım evde kedim de var toxoplazmadan dolayı çok korkuttular ama sorunsuz geçirdim şükür yüreğinizi ferah tutun bundan sonrasına dikkat edin.
eylulus Ekarycl salamura peynir nasil yapiliyor acaba yenmesinde bir sorun var mi? Market peynirlerinde pastorize sutten yapildi yaziyor bir de