Mranaa kolestaz hemen tespit edilen bir şey değil kan değerleriniz sürekli kontrol edilir eğer ciddi bir yükselme varsa 1000 leri bulursa (ALT AST ) yatışınız yapılır. Ben de kaşıntı şikayetiyle gastrolojiden takipliyim çok şükür değerlerim düştü. Sebebi ise gebelik sürecinde kullanılan ilaçların karaciğere zarar vermiş denildi. Ben çok fazla Progestan fitil ve iğne kullandım erken haftalarda hem kanamam hem de sancılarım vardı. Bu ilaç beni mahvetti kaşıntıya sebebiyet verdi. Gastrolojinin verdiği ilaç (URSACTİVE ) ile değerler çok şükür düştü. Doğum doktorum şunu belirtti gebelik kolestazı evet internette yazılan makalelerde çok tehlikeli görünüyor ancak meslek hayatımda hiç bebeği zarar gören bir gebe ile karşılaşmadım çünkü hemen kontrol altına alınabilecek bir süreç dedi. Lütfen bu süreçte yağlı yemekler çikolata yumurta bunları tüketmeyin karaciğeriniz düşünerek beslenmenizi şekillendirin değerleriniz düşecektir.