Mutlaka her gün yürüyüş mümkünse her öğün sonrası 15 dk evde yürüseniz bile faydası oluyor .Suyu fazla tüketmek de şekeri düşürüyor idrarla atıyor.Ölçüm ile kendi vücudunuzu tanımaktan geçiyor .Asla şekeri çıkarmaz diye düşünülen gidalar dahi bazılarını yükseltiyor bazılarına etki etmiyor .Sabah ve akşam öğününde ekmek kesinlikle tüketmiyorum .Tüketeceksem gün içinde o da kendim yaparsam .Ayrıca hazır olarak rafine şekeriz gidalar var bende asla etki yapmadı .Züberin ürünleri ,has mamül kurabiyeleri ,asrın tandırı lavaşları (yarım olarak öğle saatinde )Karabuğday patlağı ,pols gurme reçelleri .Yulaflı tarifler .Ayrıca basmati pirinci .Bir çok tarif denedim yulafla bunlarda yükseltmedi ama dediğim gibi denemeden de bilemezsiniz .Az miktar tüketip mutlaka ölçüm yapmak lazım .Bazıları beyaz unlu makarna bile tüketse yükseltmiyor .Hepimzin şekere duyarlığı farklı .