seyda_selnn Bugün toksoplazma testim pozitif çıktı doktorum iki kan tahlili daha istedi sonuca göre tedavi görecekmişim arkadaşlar bunu hamileyken geçiren var mı bu konu hakkında ne biliyorsanız yardımcı olur musunuz
YldrmNUR seyda_selnn genellikle iyi yıkanmamış meyve-sebzelerden, çiğ etten ve kedi bokundan bulaşıyor 😂 kusura bakma açıkca yazdım. Test sonucuna göre doktor bi tedavi uygular. Antibiyotik tedavisi falan oluyor genellikle öyle atlatılıyor.
amayinedeiyiilerledim seyda_selnn avidite düşük gelirse antibiyotik tedavisine başlanıyor. Şu an 29. Haftadayız bi sorun yok şükür 🤲🏼
EmineDD seyda_selnn benimde kedim var ve ben tüp benek tedavisi görüyorum toksoplazma testi yaptırdım kedimde bende temiziz yani ondada yok çünkü dışarı çıkmaz iç dış bütün aşılarını dikkatli yaptırırım bu süreçte sıklaştırdım içdış parazitlerini kedinizdekide geçici bu yüzden devamlılığından korkmayın ama veterinerede götürün biryerden almış olmalı komşumda aynı şekildeydi farketmemiş hayvan dışardan bir pire ile gelmiş ve öyle bulaşmış kedisine sonrada kendisine bir kontrol edin isterseniz
seyda_selnn YldrmNUR teşekkür ederim bende tedavisini ve riskini merak etmiştim biraz korkutan bi süreç
amayinedeiyiilerledim seyda_selnn erken teşhis her zaman iyidir. Korkmayın ve unutmayın anne karnında tedavi mümkün 🤗
EmineDD seyda_selnn merhaba kedinizin aşılarını iç dış parazitlerini 2 ayda bir sıklıkla yaptırmalısınız toksoplazma kedilerde normalde direk bulunan bişey değil dışarı çıkıyora dışardaki şeylerden alıyorlar çiğ etten alıyorlar yada bit böcek gibi şeylerden kapıyorlar kedilerin vucudunun kendi ürettiği bsy değil. Aşıları yaptırın dışarı çıkartmayın kumunuda eşiniz temizlesin.
YldrmNUR seyda_selnn şimdi senden aldıkları kanda enfeksiyonu şuan mı geçiriyosun yoksa önceden geçirdin de bağışıklığın mı var ona bakacaklar. Eğer bağışıklığın var ve önceden geçirdiysen zararsız oluyor. Benimde kedim var
EmineDD YldrmNUR @seyda_selnn evet kediniz uzun süredir sizdeyse bagısıklık kazanmıs olabilirsiniz o zaman bebekte antikorlu oluyor gibi düşünebilirsiniz
Moommyyy Pozitif olması bağışıklık var demek değil miydi ya çünkü benimde pozitifti doktorum bir şey demedi bağışıklılığın var sıkıntı yok dedi 🙄
Moommyyy İki değer var IgM negatif ,IgG pozitif ise hastalığı daha önceden geçirdiğiniz ve bağışıklık var demektir ikiside pozitifse geçiriyorsunuz demektir yani tehlikeli olabilir ben böyle biliyorum