Merhabalar ben burada çok doğum hikayesi okudum ben de yazmak istedim :) Bu benim ikinci normal doğumum 17 ay önce oğlumu kucağıma almıştım. İlk doğumum 40+1de doktorum izne çıkacağı için suni sancıyla başladı ve 8 saat sürmüştü. Oğlumu 3600 doğurdum. Vücut olarak minyon biriyim kimse bu kiloda normal doğurmamı beklemiyordu. Doktorum bile :) Başka şehire taşındığımız için doktorum değişti. Bu gebeliğimde de 39+2 de kontrole gittim. Doktor bebeğin kilosunun 3800 olduğunu, boynunda bir tur kordon olduğunu hiç açılmam olmadığını söyledi. 2 gün sonra gel sezeryana alalım dedi. Ben tabiki normal doğum istediğim için 40a kadar beklemek istiyorum deyip çıktım. İlk doğumumu yapan doktora mesaj attım. Bir tur kordonun normal doğuma engel olmadığını, normal doğum destekleyen bir doktora daha görünmemi söyledi. Yaşadığım şehirde doğal doğum, suda doğum, ssvd ile ünlü bir doktora mesaj attım. Normalde son günlerde kabul etmezler. Bu doktor pazartesi gel görüşelim dedi (cumartesi mesaj atmıştım). Ben yine yürüyüş pilates yapmaya, adaçayı hurma yemeye, korunmasız ilişki, sıcak duş bunlara devam ettim. Pazartesi doktorla görüşmeye gittiğimde 4-5 cm açıklığım vardı ve rahim çok güzel yumuşamıştı. Ultrasonda bebeğin boynunda kordon da gözükmüyordu. Doktor da 2 günde bu kadar hızlı açılmama şaşırdı. 2 gün sonra o da umreye gidecekti benim şansıma doktorlar benim doğumumda hep bir yerlere gidiyor🥲 Sancım yoktu doktor da suni sancı vermek istemedi. Ertesi gün yani salı akşamı hint yağı içmemi söyledi. ( Doktorunuza danışmadan lütfen kullanmayın) Hint yağı mide bulantısı, kusma, ishal yapıp sancıyı tetikleyecekti. Salı günü akşam saat 7de hint yağını içtim ve ishalim başladı. 9da doktorumu aradım karnım ağrıyor ama ishalden mi doğum sancısı mı anlamıyorum diye. Çünkü düzenli değildi ve öyle kıvrandırmıyordu da. Hastaneye gidip nst çektirmemi istedi. Yolda giderken karnım taş gibi olup gevşiyoruz dakikasını takip ettim beş dakikada birdi. 21.30da nst çekildi ve düzenli hafif sancılarım çıktı. Açılmam hala 4-5 cmydi. Doktor yatışımı verdi. Ben gayet neşeli oda süslemelerini yaptım bavulumu yerleştirdim pilates topunda hareket yaptım. Doktorum geldi muayene edip suyumu açtı. Suyumu açtıktan sonra sancılarım başladı bir anda. Saat 23 civarıydı. Sıcak suya girdim odanın içinde yürüdüm sürekli. Ama sancılar çok kuvvetli ve sık geliyordu. Annem belimi ovaladı sürekli iyi geliyordu. Ama artık yerden çömeldiğim yerden kalkamıyordum bağırdım hep. Ebeyi çağırdık muayene etti 7 cmydi. Epidural istedim ama doktor epidural takmaya kalmadan doğurursun deyip ağrı kesici iğne vurdurdu. Ama hiç hafifletmedi ağrımı. 00 gibi ıkınma hissi gelmeye başladı ebe baktı 8 cm açıklık ben dayanamayınca doğumhaneye aldılar. Doktorum birkaç ıkınmadan sonra saçları göründüğünü söyledi. Son anlarda gücüm kalmadığı için ebe bastırdı ve bebeğim kesisiz doğdu. Eski dikişim biraz açıldığı için birkaç dikiş attı doktor. Bebeği 3880 doğduğu için baya zorlandım. Ama 2 saat sürmesi çok iyiydi benim için doktorum sayesinde şipşak bir doğum gerçekleştirdik :) Uzun lafın kısası sezeryan diyen doktorunuza hemen inanmayın başka doktorlara da görünün. Ben kabul etseydim 39+4te sezeryan olacaktım ve o gün 4-5 cm açıklığım varmış. Başka doktora gitmesem bilmeyecektim.