Kusura bakmayın uzun olabilir 🤭
Merhabalar hanımlar ikinci kez anne olmanın verdiği mutlulukla doğum hikayemi anlatmak istiyorum 😍
Normalde doktorumuzun doğum tarihi dediği gün 29 şubattı.
25 Şubat günü oğlumla uyurken karnımda hafif gaz sancısı gibi sancılar vardı yatakta sağa sola dönerek uyumaya devam ettim,aksi gibi eşimde arkadaşının evini taşımaya yardıma gitmişti. Her neyse oğlum 11 gibi uyandı bende kalkıp tuvalete gittim küçük tuvaletimi yapıp silindim ve nişanım gelmişti 🥹 heyecanlandım hemen eşimi aradım ama ulaşamadım arkadaşını aradım ve kızımız geliyor eşime haber verir misin eve gelsin dedim ve 5 dk geçmedi geldi, son kez eşyalarımı kontrol ettim oğlumun karnını doyurdum oğlumunda çantasını hazırladım ve görümceme gittim çünkü hastane evinin tam karşısı doğum yapılan bölüm bile görünüyor o derece yakın 😂 gittik kahvaltı yaptık sonra kaynanamla diğer görümceler geldi bu sırada hala gaz sancısı gibi sancıyla dolanıyorum evde nefes alıp veriyorum aşağıya daha da insin diye sonra ortanca görümcem hadi gel biraz merdiven inip çıkalım dedi indik geri çıktık ama o an bacaklarımın arasında bir baskı olduğunu hissettim rahatsız edici bir histi. Artık görümcem dedi gidin bir muayene olun yoksa geri gelirsiniz iki dk yol diye eşimle gittik yürüyerek girdik doğum bölümüne ebeler karşıladı bizi Allahtan tek doğuma giden bendim 🤭 18.30’da hemen nts bağladılar sancılar fazla düzenli değildi,stajyer ebe vardı ona da öğretmek için bir şeyler yaptılar karnımda suyum çokmuş galiba onu anlatıyordu (bu arada Almanya’da yaşıyorum,pek Almanca konuşamıyorum ama anlıyorum) sonra stajyer ebe beni doktorun yanına götürdü,doktor karından muayene etti boyunu tam ölçemiyorum sırt üstü yatıyor dedi 🫣 birde açılmana ve suyun geliyor mu diye bakalım dedi.Alttan hamilelik testi gibi bir çubuk soktu baktı Suyum geliyormuş yavaş yavaş ve 5 cm açıklık var dedi ebelere yönlendirdi hemen gittik damar yolu açtılar ve ortanca görümcem geldi yanımıza doğumda eşimle ikisini istemiştim. O gelince eşimde dedi ben size geçeyim abla ev taşımadan geldim duşa girip abdest alayım hemen gelirim diye gitti,ebelerde gelip sizde dışarda gezip merdiven inip çıkın bir şey olursa gelirsiniz dedi,görümcemle çıktık dışarı gezdik o sırada annemi aradım iyiyim ben korkma her şey yolunda dua edin diye. Sonra merdiven inip çıktık derken bacaklarımın arasında bir şey büyüyor resmen bacaklarımı ayırdığını hissettim ve görümceme söyledim ne var ki indir pijamanı dokun bakalım dedi ay resmen bacağımın arasında su dolu balon vardı su kesem dışarı çıkmıştı 😅
Görümcem kız o ne hemen çıkalım yukarı dedi gittik kapıdan girerken görümcem ebelere biz baloncuk doğurduk dedi ebeler nasıl yani falan derken doğum yatağına aldılar baş ebe geldi gözleri ayrıldı bu ne der gibi 😂 sonra açıklama yaptı ebem meğer benim zilli kızım ayaklarıyla karnımın üst kısmından keseyi yırtmış ondan dolayı suyum sızıntı yapıp baloncuk olarak dışarı çıkıyormuş,ebe suyunu patlatamam suyun çok eğer patlatırsam bebeğin pozisyonu değişir yada kordon boynuna dolanır dedi o yüzden iğne yardımıyla suyu boşalttı ve kalkmayacaksın yerinden dedi yatarak sancı çekmeye başladım saat 10 olmuştu artık vardiya değişimi yapıldı iki tane orta yaşlı ebeler geldi çok tatlılardı sonra yatarak sancı çektiğim için doğumda yaklaşmıştı tuvalete götürdüler küçük tuvaletimi yapayım çocuk daha çabuk insin diye sonra ebelerden biri çatalın üstünde köpek pozisyonunda durmamı söyledi 15-20 dk öyle sancı çektim eşimin elini tutup nefes alıp verdim ama bu seferde dizlerim çok ağrıdı yatmak istediğimi söyledim ve doğum başlamıştı bu sefer karnımda sancı yoktu ama belime sanki köz olmuş bir kömür koymuşlardı ağlamaya başladım ebeler gelip saçlarımı okşayıp benimle ağladı harika gidiyorsun biliyoruz ağrıyor ama çok az kaldı diye teselli ettiler,sonra ayağa kalkmak istedim doğum yatağının uç kısmını ebe kumandayla kaldırdı oraya yaslandım sallana sallana sancı çektim iyi geldi ayaklarımın olduğu yere kalın süngerler koydular birde yatağa kan geçmesin diye pamuklu bir şey var adını bilmiyorum ondan serdiler 🤓 5 dk öyle sancı çektim ve büyük tuvaletim geliyor dedim ebem yap buraya biz temizleriz merak etme dedi ama meğer kızım gelmiş kapıdaymış 😅 bir ıkındım kafasının yarısı çıktı 🤭 bu sefer ayaklarım titremeye başladı eşimle görümceme bağırıyorum tutun beni düşecem diye kendimi arkaya doğru üstlerine bıraktım ebenin biri acil tabure getirin dedi o sırada doktor girdi içeri kapıdan seyrediyor tabureye oturttular beni eşimle görümcem arkamda hadi az kaldı ebelerde harika gidiyorsun diyerek beni izliyor çünkü müdahale edecek bir durum yok kendiliğinden geliyordu prensesim 😍 sonra bir daha ıkındım komple kafası çıktı,istemsiz artık ıkınma hissi geliyordu bir kez daha ıkındım ve Allahım yardım et diye bağırdığımı hatırlıyorum 🥹 sonra baktım çocuğum süngerin üstüne düşmüş ebeler şokta ben şokta doğum 23:00’da başladı 23:05 kızım doğmuştu sonra ebe hemen kızımı alıp kucağıma verdi yatağa alacakları dedim durun ayaklarım tutmuyor biraz oturayım zangır zangır titriyor bacaklarım düşünün ama hala şoktayım bende neyse yatağa geçtim kalkıp doktor geldi damar yolundan ilaç verdi plesenta düşsün diye bir kere ıkındım hemen aldılar incelediler sonra dikişlik durum var mı diye baktılar çok küçük bir yırtık var dikişe gerek yok dediler harikaydı benim için sonra ebeler tekrar geldi suyum çok demiştim ya o yüzden rahmim aşırı yumuşamış ve doğumdan sonra rahim kendini sancılarla toparlamış ama benim sancım yetmiyormuş aşırı yumuşak olduğu için doğurduk kurtulduk derken suni sancıyı verdiler bana Allahtan çok ağrılı değildi ve çok kanamam vardı yarım litre kan kaybetmişim 🫢 Kızım Eva 25 Şubat 23:05 3110 gram 50 cm olarak dünyaya geldi Allahım isteyen herkese nasip etsin güzel annelerim 🤲🏼😍❤️