Yemeği özleşene kadar pişirmiyorsunuz ve fazla sulu kalıyor demektir. Nohut ve fasülye önden haşlanmış olunca ve sonradan kısa süre pişince öyle oluyor genelde. Ona çözüm olarak;
Kuru fasülye nohut tarzı yemekleri yaparken soğan kavrulunca 1 kaşık da un ekleyip 1 dk kavuruyorum, sonra salçasını ekleyip 1 dk daha kavuruyorum. Sonra da fasülye veya nohutu ekleyip suyunu katıyorum.
Un olunca kıvamı öyle sulu kalmıyor, uzun uzun kısık ateşte pişmiş gibi helmeli bir kıvamı oluyor.