elifodabasi35 eğer fiziksel bir sebebi yoksa ki yok kontrolleri tamam demişsiniz o zaman davranış bozukluğu gelişmiş, psikolojik bir durum anlayacağınız. kedileri anlamak ne yazık ki çok zor, eşimin kediside (dişi, kısır,7 yaşında) kapı önlerine ve peluş halımıza çiş yapıyor hep aynı yerelere bu durum 2 senedir devam ediyor sormadığım vet kalmadı biri dedi ki “ilgi istiyor evden gitmesini istemediği biri var” biri dedi ki “evde olmasını istemediği biri var alan koruması yapıyor”, vet hekimleri bile zor anlarken varın düşünün bizi 😅 yapmadığım şey kalmadı, kumunu yaptığı yerlere koydum bir ay kuma gittiyse ille gene gitti başka bir yere yaptı. kediler çok temiz hayvanlar malumunuz, çiş yaptığı yerlere mama kabı koydum, gitti yine oraya yaptı. limon, portakal, elma sirkesi kokusu vs nefret ederler onları sürdüm kullandım yok yine yaptı yine yaptı. anti stres ilaç mı kullanmadım, pasiflora mı içirmedim yok olmayınca olmadı. 1 sene evde halısız oturduk düşünün 😅 zaten evleneli 1 buçuk sene olacak 😂 ben her türlü şeyi denememe rağmen ne yazık ki anlayamadım ve çözemedim. kardeşimin kedisi 2 yaşında dişi ve kısır o da annemin yatağına kaka yapmaya başlamıştı her şeyi değerlendirdi sonuç taşındıkları için stres olmuş eve alışınca geçti. önceki evde kumu ayrı bir tuvalette ona özeldi, bu evde sadece banyo olunca çocuk stres olmuş anlayacağınız 😬 yani genel geçer şeylerle değerlendirmek çok zor hepsi kendine özel canlılar demek istediğim buydu aslında. önlem amaçlı sizde saydıklarımı yapabilirsiniz, belki işe yarar. diğer türlü neden olduğunu bulabilirseniz belki onu çözerseniz geçer 🤷🏻♀️