Merhabalar, 34+4 haftalığız. Parsiyel plasenta previa yım. 32 de izne çıktım evde istirahatteyim. Artık haftalık gidiyoruz kontrole. 2 hafta önce hafif kireçlenme ve hafif kasılma çıkmıştı nst de. Geçtiğimiz cuma gittiğimizde kireçlenmenin arttığını ama kalp atışlarının iyi olduğunu bu yüzden korkmamıza gerek olmadığını ama takip etmemiz gerektiğini söyledi doktorum. Üstüne nst de kasılma çıktı ve bebek bayağı aşağıdaydı ultrasonda.
Şimdi asıl sorum şu, her doktora gidişimde sadece karından ultrason ile bakıyoruz başta gayet bu durumdan memnundum ama doktorum hiç vajinal ultrason bakmayınca bu normal mi gerekli değil mi diye düşünmeye başladım. Şeker yüklemesinden sonra da hiç idrar tahlili yaptırmadık. Bakıyorum hani protein kaçağı falan bakılıyormuş ona hiç bakılmadı yani riskli olduğum halde ha bir sıkıntım yok ne olunca bakılmalı onu da bilmiyorum açıkçası. 38. Hafta sezaryen için hedefimizdi. Geçen hafta 37. Hafta hedefimiz oldu. Her an bir şey olabilir diye de eve Endol diye bir kasılma engelleyici ilaç verdi bulunsun diye doktorum.
Hani magnezyum okuyorum, farklı ilaçlar okuyorum doğumu durdurmak için hiç öyle bir şeyim yok. Evde istirahat dedi sadece doğuma da hazırlıklı olmam gerektiğini işte. Doktorumu da seviyorum aslında tecrübeli biri gibi.
Şimdi kafam çok karışık perinatolog a da gitmedim diye sonra pişman olur muyum diye veya gidip bu sefer kafam iyice karışır stres olurum son dakikada diye. Siz olsanız ne yapardınız. Süreç normal mi işliyor sizce? 2 hafta daha dayanmamız lazım ama korkuyorum perinatolog erken doğumu engelleyebilecekken gitmezsem erken olur diye. Veya 2 hafta kala gidip hastane değiştirme stresini yaşarım boş yere diye.