Merhaba kızlar bundan tam 26 ay önce bebeğimin baş çevresi genişliğinden ve yüksek kilo tahmininden(4 üstü bekleniyordu 3.630kg doğdu baş çevresi 38cmdi) ve kendi gelmeyi tercih etmediğinden dolayı 40+2de sezaryen oldum. Ama vajinal doğum yapmayı çok istiyordum çok da çabaladım doktorum bu bebek normal doğmaz doğum kanalına giremez dediğinde o kadar üzüldüm ki son haftalarım ağlamaklı geçti şimdiki aklım olsa asla buna üzülmez bebeğimin sağlığına odaklanır geçirdiğim her anın tadını çıkarmaya bakardım. Önemli olan ona sağlıklı kavuşmaktı iyi ki de sezaryen var diyorum ameliyatım da çok güzel geçti sonrasında da çok çabuk toparlandım. En zorlandığım kısmı anesteziyi atmak oldu spinal anestezi olmuştum 1 hafta kadar çok ciddi baş ve boyun ağrıları çektim. Ama çok şükür sütüm de hemen geldi yarım saat içinde hemen emzirdim eve geldiğimde hamile kaldığım kiloya dönmüştüm ve kısa sürede çok güzel kilo da verdim(bu kısımlar bazen merak ediliyor o sebeple yazıyorum😅) ama bana yaşadığım o zaman nasıl zor geliyor şimdi dönüp bakıyorum da her şey aslında ne kadar da olumlu geçmiş neyse o günden itibaren başladım ben SSVDyi araştırmaya arasının 18 ay olmasının da yeterli olduğunu öğrendikten sonra zaten çocuklarımızın yaş aralığı da çok olsun istemediğimizden bebeğim 18 aylıkken ben tekrar hamile kaldım. Tabi kime bu isteğimden bahsetsem hevesimi kursağımda bıraktı hangi doktora dediysem olmaz dedi. İlk sezaryenimi yapan doktoruma danıştım çünkü ona gerçekten çok güveniyordum sezaryenimin gerçekten gerekli olduğuna da ona duyduğum güvenle ikna oldum kendisi devlet hastanesinde bir doktor oda eğer ilk bebeğin gibi baş çevresi geniş değilse tabi ki olabilir deneyebilirsin dedi baş çevresi yine genişse kanala giremez ve eski kesi yerinden çıkmaya çalışabilir risk çok artar dedi ben de ara ara ona kontrole gitmeye devam ettim ve tüm koşullar inanılmaz uygun gidiyordu bu bebek daha minyondu baş çevresi uygun gidiyordu. Yaşadığım ilde destekleyen bir doktor da yoktu yakın bir ilde buldum. Onunla da görüştüm olur dedi. Başladım çalışmalara hurmalar ananaslar yürüyüşler pilatesler çaylar havalarda uçuştu 😂 17 Mart günü 39+3de sancılarım başladı 6-7 dakika arayla 35-45 sn uzunluğundaydı 1 saat kadar bekledim düzenli mi diye nişanım da gelmişti evden çıkana kadar 2 saat geçti hala devam ediyordu ve doğumumun başladığını düşünmüştüm ama açıklığımın yalnızda parmak ucu kadar olduğu söylendi eve döndüm ve 4 saat düzenli gelen sancılar bi anda kesildi sonra da aralığı uzadı. ertesi gün sabah doktorum sancılar ne alemde bugün yürüyüşü arttıralım dedi 10 bin adım attım ve gücümün yettiği her hareketi yaptım akşam içimde bir şey patlamış ya da sanki bebek kafasını bi yere pat diye vurmuş gibi bir şey hissettim ve sancım başladı suyum sızmaya başladı ikinci sancı 20dk sonra geldi suyum miktarını arttırarak sızmaya devam ediyordu ve yarım saat içinde aralıklar sıklaşmaya başladı 1bucuk saate 5dkda 1e düştü ve sancılarım çok şiddetliydi çömelerek ve bi bir dizimi bir diğerini yere değdirerek karşıladım. Ve duşa girip hastaneye doğru yola çıktım açıklığım 2-3cmdi saat 22.00 gibi yatışım yapıldı. Sancılar şiddetli ve sık olduğu için her geldiğinde beni yere yapıştırıyordu haliyle hiç yatıp dinlenme fırsatım olmadı doktorum epidurel önerdi tamam dedim yapıldı ama tutmadı hiç faydasını görmedim başka bi ilaç daha enjekte ettiler yine hiç etki etmedi sancıların şiddeti artarak devam etti muayene ettiler 4 cmdi bir sonraki muayenede sanırım saat 01.55-02.00 civarı açıklık 8cme ulaşmıştı ve her şey o an başladı ben yine her sancı geldiğinde yerdeydim inek pozisyonunda ıkınma hissi geldi ve ıkındım beni çatala çıkarıp hazırlık yapmaya başladı ebeler ve bebeğimin saçını gördüklerini söylediler 2 ıkınmaya doktor geldi tekrar 2 ıkınmaya bebeğim kucağımdaydı 02.07de doğmuştu. Doğum çok hızlı oldu ilkinde hiç sancı ve açılmasız sezaryen olduğum için yine olmayacak korkum vardı ama olabiliyormuş demek ki 🥰 ama cok yorulmuş çok bitkin düşmüştüm. Doğumların ikisini de yaşamış biri olarak ikisinin de kendine göre avantaj ve dezavantajları var kesinlikle birine kötü diğeri iyi diyemem. Ama ssvd yapmak isteyen de isteğinin peşinden gitsin derim🥰 bu arada bebeğim 3.380kg baş çevresi de 36cm doğdu sormak istedikleriniz olursa seve seve cevaplarım ☺️