Lavinya_16 Merhabalar, 1 hafta önce hamile olduğumu öğrendim şuan 5+5 haftalık, çarşamba da kontrole gitmiştim ama doktorum folik asit yada herhangi bi vitamin yazmadı 😟 Ne yapmalıyım sizce eczaneden kendim mi alsam 10 gün sonra tekrar gidicem beklesem mi ?
Pembesarelle2 Lavinya_16 5+3′de keseyi gördük o gün folik asit verdi banada kalp atışını duyduktan sonrada diğer kan tahlillerini yapacağını söyledi
hasretsahinn Lavinya_16 Banada canım 5 haftalıkken gittim keseyi gördü vermedi sonra başka doktora gittim 6 haftamda kalp atışından sonra folik asit verdi kan testi idrar testi istedi
Aerithma Lavinya_16 doktora ilk gittiğimde sadece kese görmüşlerdi ama bana yine de folik asit vermişti doktor. Başka bir doktora da danışın isterseniz.
Aerithma Lavinya_16 yani doktor değilim tabiki ama benim bildiğim gördüğüm kadarıyla folik asite ne kadar erken başlanırsa o kadar faydası oluyor. Hamile kalmadan başlatan doktorlar var. Doktorunuzun numarası varsa arayarak sorabilirsiniz ya da eczacınıza da danışabilirsiniz.
tugbadurmaz34 Lavinya_16 öncelikle siz sordunuz mu birde bu yazılacak bir şey değil pek gıda takviyesi olarak geçiyor çok beklemek istemiyorsanız kendiniz alın eczaneden zaten sigorta karşılamıyor aşağı yukarı aynı ürünleri öneriyorlar mümessiller sağolsun broşürleri dağıtıyorlar bütün hastanelere 😅
Lavinya_16 tugbadurmaz34 ben kontrole gittiğimde sormak aklıma gelmedi açıkçası çünkü reçete yazıp vermişti eczaneye gittiğimde sadece kan sulandırıcı verdiğini öğrendim başka bişey yazmamış 🤷🏻♀️
Gulsah-207 Lavinya_16 al kullan ücretsiz sağlık ocağının verdiklerinden alma ama onların dozu aşırı yüksek(5 mg)tehlikeli kimse kullanmıyor zaten onları ücretli 0.4-0.8 mg aralığında olan bir folik al ve başla asla hiçbir zararı da olmaz normalde folik asit kullanımı gebelikten 3 ay önce başlanması önerilir.mesleğim ebelik bu arada
Lavinya_16 Gulsah-207 ay eşimi gönderdim eczaneden alsın diye hangisi olcak mg kaç olcak diye sorular sormuşlar eşim de almadan gelmiş 😅 bende doktor yazmadan kafama göre almiyim dedim, kullandığınız yada önerebileceğiniz var mı ?
tugbadurmaz34 Lavinya_16 anladım canım zaten yazmıyorlar genelde marka öneriyorlar o yüzden sen eczacıdan iyi bir folik asit alabilirsin ya da sağlık ocağına genel bir kan tahlili ver vücudunda ki ihtiyaca göre bir folik asitli al bazı folik asitlerle ek olarak vitaminlerde var
Lavinya_16 Kubra6694 aa aynı gidiyoruz 😇 bende çarşamba gitmştim 10 gün sonra tekrar gel dedi kalp atışları için ama ben bu gidişle dayanamayıp hafta içi başka bir doktora randevu alıp gidicem galiba 😃
Kubra6694 Lavinya_16 bende 5+5 deyim 😊 Pazartesi günü kesem göründü doktorum genel bütün tahlilleri istedi ve Folik asit kullanmamı söyledi. Perşembe günü de kalp atışı için gideceğim.
Kubra6694 Lavinya_16 Bence erken gitme bekle zaten en fazla arasında 3 gün olacak 😊 hatta kendimi olusmazsa 2 hafta flan daha beklemeye alistirdim bile çünkü etrafimdan 8. Haftasında kalp atışı dinleyenler olmuş her şey zamanında güzel sonucu yazarım inşallah 🥰 aynı gün olmamız beni heyecanlandırdı ilk gebeliğim nasipse