Regli olduğumdan bu yana pcos’luyum. Aslında literatürde hastalık değil sendrom olarak geçiyor. Bunun sebebi de hala tam olarak sebebi ve tedavisinin bulunamaması. Hatta belirtilerin kişiden kişiye değişmesi. Ama genelde adet düzensizliği, kilo artışı ve yüzde tüylenme en büyük belirtileri. Ultrasonla anlaşılıyor. Her ay yumurta gelişiyor. Ama çatlamadığı için birikiyor. Ben her gittiğimde inci gibi dizilmiş yumurtaları doktor bana gösterirdi. Adet düzensizliği yaptığı için bazı hormonların değerleri değişiyor maalesef. Onlarda başka sorunlar yaratıyor. Reglinin üçüncü günü de hormon testi için kan veriyorsun. Sonrasında da doğum kontrol hapı veriliyor. Gebelik içinse bir sene deneyin öyle gelin demişlerdi bana. Genel prosedür bu.
Bu arada ben 9 ay regli olmadığımı bilirim. Hiç tedavi olmadım. Spor, sağlıklı beslenme ile düzene girdi. Ve şu an 3 aylık bir kızım var ☺️ bir doktor bana en kolay hastalık hamilelik için yumurta çok, çatlatırız demişti 😅 sizde endişelenmeyin Rabb im en kolay şekilde nasip etsin 🌸