Melis-s Merhaba arkadaşlar, Sezeryan doğumda hemen süt gelmiyormuş 2 3 günü buluyormuş, bu süreçte bebeğe mama verilmesi gerekiyormuş yoksa sarılık olabilirmiş gibi şeyler duyuyorum sıkça. Deneyimlerinizi paylaşabilir misiniz O ilk sütü nasıl getirebiliriz
Mii Melis-s ilk gün benimde gelmemişti mama vermiştik hastanede eve geçince gelmişti sonuçta aç kalmasından iyidir mama diye düşünüyorum ilk sutumde elektrikli pompa almıştım onun sayesinde geldi tamamen vakum yaptığı için
gdaslik Melis-s sütün gelmesini sağlayan şey oksitosin hormonu bu da doğum sancısı bebeğinle bolbol temas olunca salgılanıyor. Sezeryanden sonra bol bol ten teması yapıp kokla öp bebeğini ve bol bol emzir süt gelse de gelmeseda gelir sütün. Benim sütüm hemen gelmesine rağmen biz ilk günler emzirme sonrası kaşıkla mama vermiştik desteklemek için doktor öyle demişti. Sonra zaten süt çoğalınca mamayı da kesiyorsun.
Offffffd Melis-s benimde sütüm 3 gün sonra gelmişti. Elinizle gögsünüzü çok bastırmadan sağım yaparsanız ve bebeği de meme ile temas ettirirseniz sütünüz daha çabuk iner. İlk günler mamayla desteklemekde fayda var, sarılık olup küvezde girmemesi için
Nnoktaa Melis-s muş mış miş’leri düşünmeyin. Süt prolaktin hormonunun salgılanması sonucu oluşur. Prolaktin ise oksitosinle. Oksitosin de aşk hormonudur. Bebeğinizi kucağınıza aldığınızda duyacağınız aşk sütünüzü getirecektir. Bol su tüketip sağlam bir psikolojiyle yavrunuza kavuşmayı hayal edin. Mama vermek sarılık olması bunları düşünmeyin.
SenaBM Melis-s ben cumartesi günü acil sezeryana alındım. 34+5te erken doğum yaptım. Doğumdan hemen sonra hemşire göğsümü sıktı bir şırınga kadar süt verdim. Bebeğime dokunamadığım çok azdı sütüm ertesi gün hiç gelmedi neredeyse. Ama 3. Gün bebeğimin şapkasını getirdiler. O kadar mutlu olmuştum ki sütüm geldi. Sakın üzme kendini sütüm gelmez diye stres çok büyük etken bu konuda. Dünde bebeğimi kucağıma verdiler sadece 5 dk sütüm daha da çoğaldı. Bol bol temas edin kendinizi üzmeyin. Her 2-3 saatte bir emzirin ilk günler zaten az gelir bebeğin ihtiyacı kadardır gelen süt. 12 saatte 65 ml veriyorlar ilk gün 25mlymiş öyle duydum hemşireden
Gloria06 Melis-s aynı olasılık normal doğumdan sonra da var. Sezeryan sonrası hemen sütü gelen o kadar arkadaşım var ki:) .. hiç kulak asmayın öncelikle ve “gelir mi ki acaba” bile sütü etkileyen bir şey. “ tabiki gelicek, ilk gün gelmese bile ikinci gün kesin gelir” rahatlığında olun 🩷
Sibel0330 Melis-s benim normal doğumda 3 gün sütüm gelmedi gelinimizin sezeryanla ilk gün hastanedeyken sütü geldi emzirdi hemen o yüzden sıtres yapmayın gelecektir muhakkak sezeryanla normal doğumla ilgisi yok 🤷🏻♀️
Kahverengi Melis-s takma kafana süt gelmezse hastanede mama yapıp veriyor hemşireler benim ilki acil sezeryandı sütm geldi ama bebek ufak olduğu için memeyi tutamıyordu ilk günde sağcak kadar süt olmadığı için hastanede mama hazırlayıp şırınga ile vermiştik.Şırınga ile verme sebebide meme reddi olmasın diğe doktor öyle önermişti şimdi nisanda 2. Sezeryanım var hiç kafaya takmıyorum mama kötü zararlı birşey değil dünyanın sonuda değil nede olsa 😊
Nnoktaa Melis-s 6 haftalık gebe okulunda eğitim aldım. Sonrasında gebeliğe ve doğuma çok daha farklı baktım. 🥰
Melis-s Peki hastaneye mama götürmeli miyim yoksa hastanede hemşireler mi yapıyor o kısmı da sormak istiyorum
scucer Melis-s hastane veriyor devlet hastanesiydi doktor kontrole geldiginde hemen şırınga mama getirdi o şekilde besledik biberon falan sakın goturme meme reddine neden oluyor
Ebru3457 Kızlar bende 40+5 haftalığım doğum belirtim yok birde genelde bu haftalarda bazıları göğüsümden süt geliyor vs diyorlardı bende hiç öyle birşey olmadı ayrıca göğüslerimde hala yumuşak sertleşme olmadı acaba süt gelmiyor mu doğumdan sonra da olmazsa diye korkuyorum
scucer Melis-s koşullama kendini hiç belki gelecek hemen 😊. Normal doğurdum 3 gun sütüm gelmedi inatla emzirdim bebegi mama da veriyorduk tabi aptamilin anne sutu olanindan mamadan sonra bosta olsa memeyi dayadım bebege tabi beslenmeme de cok dikkat ettim o sırada geldi sukur sonra
Ceviz6550 Melis-s goguslerime masaj yapıyorum muhtemelen 2 hafta sonra doğumum olucak sağlık ocağındaki ebem söyledi şimdiden masaj yapmaya başla sezaryendan sonra daha hızlı gelir dedi ve masaj yapmaya başladığımdan bu yana daha hızlı sürede sütüm gelmeye başladı damla damla gelince birakiyorum zaten birde trenyoldan göğüs ucu çıkarıcı için bı aparat aldım göğüs pompasının daha küçüğü onunla deneyincede sütüm geliyor damla şeklinde birde bu benim 3. Sezaryenım olucak diğer ilk 2 sinde hemen geldi sütüm ama ben emziremedim göğüs ucum yoktu hemde sarılık oldular o sarılık uzun sürdü mama kullandim hep ama şimdi çok istiyorum emzirmek o yüzden gerekli önlemleri kendimce aldım ve biraz daha tecrubelendim