Ayse-anne Kızlar bugün çilek gördüm manavdan aldım yedim şimdi herhangi bir leke olur mu acaba ? Bilenler yorum yapabilir mi ?
Edaacar-ozkan Ayse-anne canım yemekle ilgili değil çileğe ellediğin zaman elini yıkamadan herhangi bir yerine sürersen orada iz çıkıyormuş diye biliyorum Ben şu ana kadar 100 kg çilek yemişimdir🤣🤣🤣
Reina br2023 Ayse-anne lütfen azcık mantık… bir meyve tüketmek çocuğunuza nasıl leke yapabilir?? iki çocuğumda da kilolarca çilek yedim bir tane bile lekeleri yok.
ftm_cglyn Oooo ben kaç gündür yiyorum yandım o zaman ben 🤣 ilk defa şimdi burda okudum böyle olduğunu 🤣🤣
Alinrabia ftm_cglyn bn hergun kızımda 1 kılo yıyordum ensesınde cok hafıf bı lekesı var ama doktor cılek degıl dogum lekesı bu dedı ve zamanla kaybolacak dedı
Ayse-anne Edaacar-ozkan bende yedim vallahi ama yedikten sonra bı yere dokundum mu onu hatırlamıyorum inşallah bebeğimde leke olmaz
Pamuk Ayse-anne Ay inanmayın böyle şeylere Allah aşkına.Allah kaç kat deri altın da bir cana nefes vermiş.
Sdtnrsvn Bi yaşıma daha girdim ilk kez duydum ? Neden çilek ? Diğer meyveler değil. Biri de kivi yedim çocuğum kıllı olurmu demişti. Ben anlamadım. Ne olurmuş?
Mjgnfdn Ayse-anne ben oğluma hamileyken boynuma karnıma çilek çok bastım ama hiç olmadı leke fln😂 kızımı kucağıma alcam oğluma her hafta alır temizlerim hiç inanmayın öyle şeylere. Sadece ciğere inanın o gerçekten iz yapıyor
Ayse-anne Mjgnfdn çiğ ete tavuğa kıymaya dokunabiliyor musunuz ? Bebeğe zararı oluyormuş var mı öyle bişey
Mjgnfdn Ayse-anne kurban olayım neden zararı olsun öyle şeylerin. Millet kıçından uyduruyo. Çiğ et tüketmek sakatat tüketmek zararlı dokununca neden zararı olsun. Çiğ eti kullandığınız bıçakla tahtayla sebze meyve doğramayın mesela bu daha zararlı. Dokunmanın hiç bi zararı yok.
Kelebekmisaliihayat Ayse-anne onun toxoplazma yapma riski var , çiğ et, tavuk gibi şeylerin değdiği yerleri , elleri bıçağı, tezgahı iyice temizlemek ve iyice pisirilerek yenilmesi öneriliyor.
_Gulsah_ Ayse-anne Bu durumu aile hekimliğinde söylediler bana. Eğer elimizde kesik, yara falan varsa çiğ etten bakteri bulaşabilir diye uyardılar o yüzden çıplak elle dokunma dediler.
Ayse-anne Mjgnfdn bebeğe zararı oluyormuş tokoplazma denen bir madde varmış çiğ ürünlerde bebeğin gelisimini etkiliyormus bende öyle duydum
Mzzz Mjgnfdn arkadaş doğru demiş dokunduğunda elini yikamazsa bir madde var o geçiyormuş o yüzden elini yikarsan sorun yok
Mjgnfdn Ayse-anne yerseniz dokunuyor evet. Sakatattada salmonelle var başka bakterilerde var o yüzden yasak. Ama dokunmanın bi zararı yok
Tantan Ayse-anne çiğ ete dokunduktan sonra ellerinizi yıkamanız gerekiyor yıkamadan elinizi ağzınıza gözünüze değdirirseniz vücudunuza bakteri geçer dokunmak zararlı değil elinizi temiz yıkamanız gerekiyor
lena1234 Ayse-anne toksoplazma maalesef aldırma nedeni. Çiğ ete dokundıktan sonra bi şey yemeyin ellerinizi yıkayın