Aabbccc merhaba canım Allah kolaylıklar versin.. Gebelik ve emzirme dönemi oruç tutmamak için yeterli bir sebep, sıkıntılı geçmesi veya ilaç kullanma şartı yok, keyfi Bile tutmama hakkın var, Yaradan bu izni bize vermiş faydalanmak en doğrusu, ibadetlerle bu günlerin sevabına ortak olabiliriz zaten🥰 bu süreçte tutmadığımız günlerin sadece kazasından sorumluyuz, emzirme süreci bittikten sonra en uygun zamanda ertelemeden tutmak lazım.. ceza durumu olmadığı için peş peşe kaza zorunluluğu yok haftaya aylara bile yayabilirsiniz. Diyelim ki gebelik emzirme sürecinden sonra bir uzun sağlık problemi yaşadınız , iyileşmeyi beklemek gerek kaza yapmak için, eğer kalıcı sağlık sorunumuz varsa maddi olarak Her gün için kefaret ödenir. Borçlarımızı diğer Ramazan gelmeden tutmak dinen en doğru olanı, ama insanız bazen ağır gelebiliyor nefsimize yıllar sonra bile borcumuzu tutsak geçerli oluyor.. şuan sizin ve bebişin sağlığı önemli olan , bu izin hakkını kullanacaksın, kendini kötü hissetme,Rabbin seni düşündüğü için bu imkanı vermiş 🤗