Henüz doğum yapmamış ve ilk gebeliği olan bir anne adayı olarak insanların çok korktuğu hatta bence korkutuldugu bir konu hakkında başlık açmak istedim. Bu yazı bir Dr a ait ve kritik cümle şu kendinde sancilansan suniyle de sancilansan hissettiğin sancı yine aynı sancı…
Bakın ne demiş;
Duyulan ağrı, yani doğum sancısı, sizin düzenli aralıklarla seyreden rahim kasılmalarına vücudunuzun verdiği ağrı cevabıdır. Bu sancının şiddeti, ağrı eşiğinize bağlı olarak, kişiden kişiye değişir. Dolayısıyla, doğumunuz kendiliğinden başlasa da dışarıdan oksitosin hormonu verilerek başlatılsa da duyacağınız ağrı aynı olacaktır ve sizin ağrı eşiğinizle ilgilidir.
Suni sancı, dışarıdan verdiğimiz ekstra bir ağrı yapıcı madde değil, rahim kasılmalarını başlatmak üzere verdiğimiz, vücudunuzda doğal olarak salgılanan bir hormondur. Bir kere rahim kasılmaları başladığında, kendiliğinden bir doğum gibi seyredecek ve aynı basamakları takip edecektir.