Betren canım ben gelişim geriliği sebebiyle erken doğum yapıyorum. Gelişim geriliği 2 hafta ise endişelenme, 3 ve üzeriyse hafta ilerledikçe çocuk yetişemiyor açığı kapatmaya, gerilik suyun azalmasına sebep oluyo, o da protein kaçağını tetikliyor ve gebelik zehirlenmesi peşine. Ciğer geliştiri vurulman lazım erken doğum riskine karşı. Kızım 32 haftadayken gelişimi 27 de kalmıştı bahsettiğim şeyler (6 hafta gerilik,suyun sınırın altına inmesi,protein kaçağı)olunca doğum kararı verildi 960 gram doğdu. Oğlumda 36. haftada 32 ye uyumlu 2 kilo doğdu, artık suyum sınırın altında, protein kaçağı ve gerilik 4 haftaydı. Yani kaç hafta geride olduğu, suyunun azlık durumu, idrarda protein kaçağı olup olmaması en önemli kriterler. Bunları tespit edebilmek için yatış verildi sana 24 saat idrar testi falan isterler. Merak etme dr lar tutabildikleri kadar karnında tutmaya çalışacak, son çaredir her zaman erken doğum kararı vermek.