Bu siteden bana bildirim gelmiyor, o sebeple direkt buraya yazayım. hem araştıranlar da görebilir.
Görümcem bir doktorda takipteydi. 42. haftada hâlâ doğmayan kızı için, takip eden doktoru ısrarla haftalardır sezeryan istiyordu. O sırada Elif hanımla tanıştık. Görümcemin doğumuna girdim. ve Elif hanımın normal doğum için ne kadar çabaladığını, özel hastane önyargısını kırarak hastanenin değil hastanın ve annenin sağlığını ön planda nasıl tuttuğunu, ilgisini gördüm. Ve dedim ki çocuğum olursa bu kadında doğurmalıyım. :) İlk düşüğümü yaptığımda bana moral verdi. İlk doğumumda tüm süreci yönetti fakat bazı talihsizlikler sebebiyle doğumu aynı hastanede acilde başka doktorda yaptım. sağlıklı bir bebeğim oldu fakat doğum sırasında yaşadığım gerek psikolojik, gerek hekimin yaklaşımı vs sebebiyle uzun süre muayeneden çok korktum. tekrar doğum yapmaktan da çok korktum. plansız olan ikinci gebeliğimi öğrenince, ‘yine mi doğum yapacağım, nasıl doğuracağım’ diye ağladım resmen. Elif hanım her defasında beni sakinleştirdi. suni sancı sürecimde önceliklerimi dinledi, birlikte karar verdik hep. ne sorduysam anlattı. sancı istemediğimde, hemşirelerden beklentilerimi(ilk doğumda yaşadığım üzücü durumlar) söylediğimde, her anlamda çok hassas davrandı. ilk doğumum kesili olmuştu ve tekrar olmasından korkuyordum. burasını üstüne basarak söylüyorum Elif hanım sayesinde kesisiz, sıkıntısız bir doğumum oldu. ve şunu anladım ki ben ilk doğumumda doğum yapmamışım. birileri yardım etmiş. ikinci doğumdaki süreçte anladım ki, doğru yönlendirmelerle çocuk zaten kendisi doğuyormuş. ilk doğumda kendisine denk gelemediğim için çok üzüldüm. 2021 ve 2023′te kendisinin takibindeydim. 2024 haziran ayında geçtiğimiz hafta da spiral taktırdım. çok korkuyordum. yine uzmanlığı ile çok iyi geçti.
şunu söylemek isterim ki benim hastane ile işim yok. Elif hanım nereye giderse oraya giderim. öncesinde başka bir doktora gidiyordum. aşırı sıcak kanlıydı, çok güleçti falan ama aynı doktorun arkadaşlarımın doğumlarındaki durumlarını gördüm ve anladım ki önemli olan güleryüzden fazlası. Elif hanım biraz ciddi görünür ama çok candan bir insandır. valla sayfa sayfa yazabilirim. :) kendisine çok teşekkür ederim. bu arada gebeliğimde kusmam olmuştu. bir şey dokunmuştu galiba, 1 gün boyunca kusmuştum. üzerinden vakit geçtiğinde bulantımı sordu. ne bulantısı demiştim. ben unutmuştum ama o not etmişti ve yeniden sormuştu.