Kızlar dün sabah 9da hastaneye yatışım yapıldı bebeğimin kafası büyük olduğu için sezaryen oldum ultrasona göre 39haftalıktık doğuma girdiğimde
Saat 11.00da ameliyathaneye alındım sakinleşme için filan bi süre orada bekletildim spinal anestezi oldum(yani belimden 4tane iğne yaptılar bel altım uyuştu) Sonrasında baygınlık hissi geldi uykum geldi midem bulandı uyuma bebişi gör öyle uyursun dediler bebek doğana kdr bulantı iğnesi vuramayız bebeği etkiler dediler gözlermin önüne demir bişey koyup üzerine bezler örttüler ve ben kesinlikle görmüyordum his derseniz evet his var sanki ayaklarımız uyuşurda basarız yere aslında his vardır ama ne adam akıllı oynar nede istedğmz hareketi yaparız ya aynı öyle işte kesinlikle ağrı sızı duymuyorsunuz bi bebeği alırken karın kısmına bastırıp sallıyolar bu biraz gerebilir sizi ama yine acı olmuyo o esnada banada çok derin nefesler al ver dediler o kadar sonrasında oğlumun sesiyle başladım ağlamaya sonra oğlumu temzlemeye başladılar aynı anda ikimizede cinsiyete göre bileklik taktılar sonra ameliyat soğuk diye oğlumu yukarıya götürdüler o esnada beni kapatmaya başladılar yaklaşık bi 20 dk daha sürdü sonrasında çok tansiyonum düştü onun için beklettiler (anestezi uzmanı hayatında hiç narkoz almamış ve sigara içmeyen annelerde bu etki normal dedi) ve benide yukarıya odamıza aldılar ben gelene kadar oğlumu giydirmşler beni babasıyla kucak kucağa karşıladı paşacım 💙 o an dünyaya bedel vallahi💙
Ben yine ağlamaya başladım o an midem çok ağrıyo diye söyleniyormuşum doktorda bebeği alırken oraya bastırıyoruz norml dedi iğne filan yaptılar 2 saat sonra su kayısı suyu içtim 4 saat sonra tanesiz çorba içtim ve yürütülmeye başladım (işte bu an zordu benim bacaklarımı dikemedim titriyodum canım yanıyodu sonra zorlaya zorlaya kalktım oturdum yarım saat sonrada yürümeye başaldım yürüdükçede tüm sızım azaldı) kanamaya gelince evet var ama adetin en yoğun olduğu gibi oluyorum fazla bişi yok yani (bu arada ameliyattan geldikten sonra 3 kere ebe tarafından karnıma baskı yardımıyla kanamam yapıldı iç tarafım tam temizlensin diye yapılıyormuş çok az acıdı)
Süt ise masaj yapa yapa getirdim az bişey ama bebek emme refleksini zorluyo yapamıyo onun için dünden beri 2 kere mama verdim doktor tavsiyesiyle kaşıkla 3güne kadar mama verebilsin sorun olmaz ama hep emdir dedi bende aynen bunu uygulicam
Bana göre spinal sezaryen rahat bişey ilk doğumum bu benim normal doğumuda bilmem 🤷🏻♀️ ama ben pişman olmadım darısı tüm bekleyenlere tüm isteyenlere olsun inş 💙