Bende Doğurdum Bir Hikayede benden gelsin.😊Herşey 39+2 de kontrole gitmemle başladı.
33.haftadan berri erken doğum riskim ve 1 cm açıklığım vardı 37.haftaya kadar 37.haftada 2 cm oldu 39 a kadar bu şekilde gitmiştim düzenli egzersiz yapıyordum 39.hafta kontrolüme gittigimde 4cm acikligim olduğunu ve yatış yapmam gerektiğini söylemişti doktorum biraz suni sancı veririz sabaha dogurursun demişti 21 şubat saat 16.00 civarı doğumhaneye alındım doğum hanede 3cm olarak ölçüldü düzenli sancim olduğu icin suniye gerek görülmedi ve asıl hikaye burada başladı suda doğum servisindeydim ve deneyimleme fırsatım oldu sancıları çekerken içinde bekliyorsunuz doğum sırasında yatağa alınıyorsunuz sancılarımı hissetmiyordum doktorum dilersem epidural yapabileceğini söyledi yapıldı ve hiçbir acı vs hissedilmiyor çok basit bir işlem aslında daha sonra odada plates yürüyüş squat yapmaya devam ettim sancılarım geldikçe yere çöktüm erken yatış yapıldığı için sürekli kontrole geliniyordu sürekli açıklık kontrolü biraz zorlayıcı açıkçası saatler geçti acikligim çok yavaş ilerliyordu en son 6 cm olunca suyumu patlattılar hiçbir şey hissetmiyorsunuz başta bir rahatlama geliyor sıcak su akışı hissediyorsunuz sadece birkaç dakika sonra sancıları hissetmeye başladım git gide şiddetleniyordu derin derin nefes almaya çalıştım sancı geldikce plates topunda zıplıyordum yürüyüş yapıyor arada sıcak duşa girip geri çıkıyordum sancılar iyice şiddetini arttırdı tabi artık dayanılmayacak duruma gelmişti 3.güne gelmiştik tarih 23 şubat oldu artık doktorum kafasını gördüğünü ve artık ıkınmaya başlamam gerektigini söyledi yere çöküp ıkınıyordum yatakta ıkınıyordum ama hiçbir anlamı olmuyordu yapamıyormuyum ıkınamıyormuyum diye düşünüyordum iç kısımda ödem oluşmuş o yüzden bebeğim aşağı inmekte zorlanıyormuş uzun süredirde orda olduğu icin doktorlar geldi acaba sezaryene mi götürsek gibi konuştular 5 6 doktor daha sonra profesyonel olan doktor kontrol etti biz normal doğururuz bu çocuğu dedi bana güç verdi günlerdir aç olmak uykusuz olmak beni bitirmişti gücüm kalmamıştı birkaç ıkınma sonrası kafası görünüyor daha fazla orda durursa sorun olur dediler karnına baskı uygulayacağız 5 10 dakikaya bebeğin kucağında denildi yatak doğum pozisyonuna alındı sağ ve solumda iki erkek doktor karnıma bastırırken bende ıkındım ve 2 3 ıkınma sonrası ilk önce kafası cıktı o sıra durmamı istediler yırtılma olmaması adına daha sonra tekrar ıkındım ve bebeğim kucagımdaydı bu kadar zorlayıp 36 saat surmesinin sebebi 3 tur kordon dolanması olmasıymış muayenelerde farkedilmemiş kordon dolanmasından bebeğimi aşağıya itememisim birnevi dogurmadım fırtlattılar diyebilirim 😅 yırtık olmadı ama kesi atıldı ilk günler zorluyor insanı ama çok çabuk iyileşti ve çok çabuk eski bedenime geri döndüm bebeğim sağlıklı ben sağlıklıyım önemli olanda o acılar sancılar geciyor unutuluyor geriye evladinizla gecireceginiz güzel günler ve anlar kalıyor endiselerinizi bir kenara bırakıp kavuşmaya ve saglıklıca doğurmaya odaklanın inanın hersey gelip geçiyor. 😊💜